כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

עצרת בנות לרפואת הגר"ע - ומחאה בנשות הכותל

בעצרת משולבת שתיערך בשעות הבוקר המוקדמות יתפללו אלפי בנות לרפואת הגר"ע, וימחו בפרובוקציה של 'נשות הכותל'

צילום ארכיון: קובי הר צבי
צילום ארכיון: קובי הר צבי

הרוטינה ממשיכה: מחר (ו) בבוקר, ראש חודש חשוון, יתייצבו בעזרת הנשים של הכותל המערבי משני עברי המתרס - נשות הכותל עם הפרובוקציה החודשית מחד גיסא, ואלפי בנות ונשים חרדיות שיבואו למחות - מאידך גיסא.

הפעם, בשונה מפעמים קודמות, מי שמארגן את התפילה אינם ראשי הציבור האשכנזי או מנהלי הסמינרים האשכנזיים, אלא דווקא הרב אלי שמחיוף, יו"ר ש"ס בירושלים, שמבקש לנצל את המומנטום לתפילה וזעקה לרפואת הגרח"ע יוסף.

במשך החודש האחרון, נעשו ניסיונות רבים לעצור את הפרובוקציה השגרתית בנימוקים שונים. כזכור, ראש הממשלה היה אמור לפרסם את מסקנות הוועדה שהוקמה לצורך גיבוש פתרון הולם לסיטואציה המורכבת בשטח, אבל מפאת יציאתו לעצרת האו"ם נדחה הדבר למועד אחר. רב הכול הגאון רבי שמואל רבינוביץ יחד עם גורמים נוספים ניסו להשתמש בארגומנט האמור, כדי שנשות הכותל יוותרו הפעם על הופעתן, בעקבות הוועדה שדנה בעניינן. גם ההיבטים הביטחוניים נשלפו והוצגו, בעיקר בגין ההתרחשויות וההתפרעויות באזור הכותל והר הבית בתקופה האחרונה, אבל אמש התברר כי הפרובוקציונריות אינן מתחשבות במאום.

"נודע לנו אמש, כי נשות הכותל החליטו להתעלם מכל הבקשות", אומר הרב יוסי דייטש, חבר מועצת העיר ירושלים, "אבל בגלל ההתראה הקצרה, וגם מפני שמדובר בתקופת בחירות, איננו ערוכים לוגיסטית לשנע את בנות הסמינרים - כפי שעשינו בחודשים הקודמים. מי שהרים את הכפפה איפוא, היה הרב אלי שמחיוף, שהחליט לקחת את היוזמה לידיו ולנצל את תפילת ראש חודש לעריכת תפילות לרפואתו של הגרח"ע יוסף. אלא שבעוד שהעצרות הקודמות היו בעיקר לגברים, הפעם תיועד העצרת לנשים ובנות, שיבואו בהמוניהן להתפלל ולזעוק לרפואת הגרח"ע. בד בבד, תהיה מחאה מול נשות הכותל המחללות את הקודש בכל ראש חודש".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מאה וחמישים אוטובוסים מכל רחבי הארץ אמורים לצאת מחר לפנות בוקר לכיוון הכותל המערבי, ובהן אלפי נשי ובנות ישראל, שיחברו לאחיותיהן תושבות ירושלים.

העצרת אמורה להתקיים בראשות בניו של הגרח"ע יוסף.

התכנית היא כדלהלן: בשעה 6:30 תחל תפילת שחרית ברחבת הכותל. לפני התיבה יעבור הגאון רבי דוד יוסף. לאחר התפילה, יאמר פרקי תהילים לרפאות הגרח"ע, הגאון רבי ראובן אלבז. לאחר מכן ישא דברים הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. מסתמן, כי את העצרת ינעל הגאון המקובל רבי יעקב עדס, שיאמר עם הציבור קבלת עול מלכות שמים.
דייטש כותל פרובוקציה עצרת שמחיוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד