כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
רבו של היישוב עשרות בשנים

אבל כבד במירון: הגאון רבי מאיר שטרן זצ"ל

הגאון רבי מאיר שטרן זצ"ל רבו של היישוב מירון וציון הרשב"י במשך שישים שנה הלך לעולמו בשבת קודש. הגר"מ שטרן זצ"ל היה מחשובי רבני חסידי ויז'ניץ. 'בחדרי חרדים' על דמותו של הרב מרומניה ועד מירון

אבל כבד במירון: הגאון רבי מאיר שטרן זצ"ל
הגאון רבי מאיר שטרן זצ"ל צילום: דוד ארזני

אבל כבד במוצאי שבת קודש, עם היוודע הבשורה המעציבה על הסתלקותו לשמי רום של הגאון הצדיק רבי מאיר זאב שטרן זצ"ל רבו של מירון ומרום הגליל במשך עשרות שנים והוא בן 86 בפטירתו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב שטרן זצ"ל פונה באחרונה לבית החולים זיו בצפת לאחר זיהום ובליל שבת קודש נפטר לבית עולמו. 

הגאון רבי מאיר זצ"ל נולד בעיר טמשוואר שברומניה בי"ג סיון תרצ"ו לאביו רבי משה שטרן ז"ל מחסידי ויז'ניץ ולאמו מרת רבקה ע"ה. לאחר שחגג בר מצווה עלה לארץ הקודש, כאן למד בחיפה בישיבת 'יחל ישראל' של חסידי סערט ויז'ניץ אצל האדמו"ר בעל ה'מקור ברוך' מסערט ויז'ניץ זצ"ל, ולאחר שנים מספר הוסמך לרבנות. במעמד הנחת אבן הפינה לשיכון בחיפה שימש רבי מאיר זצ"ל כאחד מחברי המקהלה. 

בשנת תשי"ח עוד בהיותו בחור, הגיע לראשונה למושב מירון, שם בקיוסק המקומי פגש בשניים מחברי המועצה הדתית המקומית, שהציעו לו את תפקיד רב המושב, לאחר תקופה קצרה בשנת תשי"ט הוכתר לרב המושב, ונחשב באותם ימים לרב הצעיר ביותר בישראל בברכת רבו הרבי ה'מקור ברוך' זצ"ל שהשבוע חל יום היארצייט.

באותה שנה נישא לרעייתו הרבנית פסיה שתחי', בתו של רבי אליהו הַאואֶר זצ"ל שהתגורר בחיפה, והיה תלמידו של המרי"ץ דושינסקיא זצ"ל. 

באותם שנים עדיין לא היו כלל מחיצות בין הגברים לנשים ברחבת הקבר, והרב שטרן פעל לקביעת המחיצות בחצר הציון. מאז היה לחלק בלתי נפרד ממירון ומהציון שם קבע את מקום תפילתו ולימודו. קשר מיוחד היה לו עם כל גדולי ישראל והאדמו"רים שהיו מגיעים למירון תדיר. 

גם בימים שלא היה מנין בימות החול ואף בשבתות, היה דואג במסירות להביא אנשים ומניינים לרבי שמעון. בעבר סיפר למגזין 'במה' ואמר "אני רואה בתפקיד זה זכות עצומה, מקום זה הוא קודש הקדשים, לא רק מבחינת פנימיות התורה של רבי שמעון. הרי הוא נמצא גם בנגלות התורה בכל מקום, לומדים אותו בכל הש"ס, ממסכת ברכות ועד מסכת עוקצין. אני קורא לזה בהלצה, רבנות של כלל ישראל, משום שכל כלל ישראל מגיע לכאן להשיח בתפילה בציון הרשב"י כל ימות השנה".

היה קשור בלו"נ לאדמו"רי בית ויז'ניץ הרבי ה'מקור ברוך' מסערט ויז'ניץ אחיו הרבי ה'אמרי חיים' וה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל וכן אצל יבלחט"א האדמו"ר מויז'ניץ. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בניו הרב טוביה רב בית המדרש 'תפארת איתמר', הרב אליהו, רב קהילת 'מאורי אור' ברחובות, הרב אלעזר, רב קהילת 'מאורי אור' באשדוד, וחבר בד"ץ 'קהילות', הרב שמעון, האדמו"ר מליז'נסק במונסי, הרב ברוך, הרב חיים, משפיע בישיבת בית ישראל ודמשק אליעזר ויז'ניץ.

בחודש אדר תשע"ג שיכל את בנו הרה"צ רבי ישראל שטרן, האדמו"ר מנעשכיז זצ"ל לאחר שלקה במחלה קשה. 

מסע הלוויה הלילה (מוצאי שבת קודש, פרשת בראשית) בשעה 2:00 מביתו במירון דרך הציון של רבי שמעון לבית החיים ביישוב שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב מאיר שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד