כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

4,400 תלמידים עזבו בספטמבר את הישיבות?

במשרד החינוך צוהלים: "הקיצוץ בתקציב הישיבות גרם להם להבין שצריך לצאת לעבוד" • החרדים: "אין ירידה. מדווחים פחות"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

האם הקיצוץ הדרמטי בתקציבי הישיבות נותן את אותותיו? לאחר שנים בהן נרשמה עלייה מתמדת חודשית במספר תלמידי הישיבות, בחודש ספטמבר האחרון התהפכה המגמה כש-4,400 תלמידים ואברכים עזבו לפי הדיווחים למשרד החינוך את עולם הישיבות. כך מדווח nrgמעריב.

גורמים במשרד החינוך העריכו כי הירידה הדרמטית במספר תלמידי הישיבות נרשמה בעקבות הקיצוץ המשמעותי בתקציב הישיבות - ממיליארד שקל ב-2012 לכ-650 מיליון שקל ב-2013, כאשר את הקיצוץ בפועל חשו המוסדות התורניים עם פתיחת שנת הלימודים החדשה בחודש אלול, קרי אוגוסט 2013.

"אנשים שלא באמת למדו, הבינו כעת, אחרי הקיצוץ, שלא כדאי להם להיות רשומים בישיבה רק בשביל כמה מאות שקל בחודש, אלא עדיף להם לצאת לעבוד", אמר גורם במשרד למעריב -והוסיף: "בסופו של דבר, החזון הוא שעל ידי גריעתם של אלה שאינם לומדים, היתר שבאמת לומדים יזכו לקצבאות משמעותיות יותר".

אצל מנהלי המוסדות סבורים כי מוקדם מדי להסיק מסקנות. "שינוי מהותי לא בודקים בחודש אחד", אומר מנהל ארגון חרדי. "אין ירידה. יש תחושה של ראשי מוסדות שאומרים: 'אם זה הסכום, בשביל מה לי כל הבירוקרטיה? עדיף לי כבר לגייס תרומות'".

לעמדתו שותף גם משה גוטמן, מנכ"ל איגוד הישיבות הציוניות הגבוהות, שאמר: "שר האוצר הקשיח את נוהלי הביקורת עד כדי כך שמנהלי מוסדות מעדיפים לא לבקש כלום, מכיוון שאם הם לא יעמדו בתנאים, הם ייקנסו עבור 36 חודשים. אז אמנם מדווחים פחות, אבל זה לא אומר שיש שינוי בפועל בכמות התלמידים".
ישיבות אברכים משרד החינוך מוסדות קיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד