כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
גלגל מסתובב

בוריס ג'ונסון ינסה לחזור לראשות הממשלה

לאחר שהתפטר בשל שקרים שהתגלו, בוריס ג'ונסון ינסה לחזור לתפקיד ראש הממשלה. 100 חברי פרלמנט תומכים בו, המספר הדרוש להתמודד. ג'ונסון, לא הכריז רשמית שהוא מתמודד בתחרות, אבל חברו אמר שג'ונסון אמר לו שהוא "מוכן לזה"

בוריס ג'ונסון ינסה לחזור לראשות הממשלה
בוריס ג'ונסון נפרד מרחוב דאונינג: אילוסטרציה צילום: משרד ראש הממשלה

לבוריס ג'ונסון יש מספיק תמיכה כדי להיכנס למירוץ להיות ראש הממשלה הבא של בריטניה, כך אמר בן בריתו והמחוקק השמרני ג'יימס דודרידג' בשבת, ודיווח כי המנהיג לשעבר הגיע לרף 100 התומכים הנדרשים מבין חברי הפרלמנט.

ג'ונסון, שהגיע ללונדון מוקדם יותר בשבת לאחר חופשה בקריביים, לא הכריז רשמית שהוא מתמודד בתחרות, אבל דודרידג' אמר ביום שישי שג'ונסון אמר לו שהוא "מוכן לזה", כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

גם לשר האוצר רישי סונאק, יש תמיכה של מעל 100 חברי פרלמנט מהמפלגה השמרנית. אך בוריס ג'ונסון, האיש שהודח מתפקיד ראש ממשלת בריטניה על ידי ממשלתו שלו רק לפני שלושה חודשים, התגלה כמועמד להיות ראש הממשלה הבא.

מחליפתו ליז טראס התפטרה לאחר 45 ימים בתפקיד, לאחר שנאלצה לנטוש את רוב התוכניות שלה, לאחר שהתוכניות הפחידו את השווקים הפיננסיים. ראשות ראש הממשלה השנייה של ג'ונסון תהיה תפנית יוצאת דופן אפילו עבור פוליטיקאי שעשה קאמבקים מופלאים בעבר. איש לא חזר כראש ממשלה לאחר שהתפטר מתפקידו מאז ויליאם גלדסטון לפני 140 שנה.

ג'ונסון זכה בניצחון מוחץ בבחירות בשנת 2019 - אך נאלץ לעזוב לאחר שלוש שנים בתפקיד, בעקבות שורה של שערוריות. לפי החוקה הבריטית, מפלגת השלטון יכולה להחליף מנהיגים בין בחירות כלליות.

בוריס ג'ונסון ליז טראס רישי סונאק ראש ממשלת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד