ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

יוזמה נדירה: מחלקים אלף 'שולחן ערוך'

מאות בתי כנסת ובתי מדרש חשקו בשולחן ערוך 'אבן העזר' של מכון ראש פינה • מי מימן חלוקת אלף סטים בתרומה?

יוזמה נדירה: מחלקים אלף 'שולחן ערוך'



מכון ראש פינה, בראשות הגאון רבי נסים דרעי, חילק במהלך השבוע האחרון 1000 סטים של שולחן ערוך אבן העזר - ששה כרכים - שיצא לאור ברוב פאר והדר בהשוואה לכתבי יד ודפוסים ראשונים נדירים, לאחר עבודה שנמשכה כחמש עשרה שנה.

בנוסף, נוספו במהדורה הערות "מעשה נסים" בהם מובאים פירושיהם של גדולי האחרונים על המפרשים ונושאי הכלים. כן נוספו הרבה מפרשים וקטעים חדשים בנושאי כלים על פי כתבי יד, קטעים שלא הודפסו עד היום.

בשל עלותה הגבוהה, לא זכו הרבה בתי מדרשות להכניס את המהדורה לספריותיהם, לכן פנו מאות ספריות למכון ראש פינה בבקשה לתרום להם את הספרים.

ביוזמה ברוכה של ראש המכון הוא מצא תורם שנענה בשמחה להיות שותף להפצת הספרים, כדי לזכות את כולם בחלק זה של השלחן ערוך. כך הודפסה מהדורה חדשה "מהדורת שמריה", תרומת האחים יעקב ומשה שמריה, לעילוי נשמת אביהם אברהם אלברטו בן רחל שמריה. בכל ספר הוטבעה הטבעת זהב "מהדורת שמריה", ונכתב על הכריכה שזכות לימוד התורה בספרים אלו יהיה לעילוי נשמת המנוח ע"ה. כן הודפס נוסח מיוחד של הקדשה בראש כל ספר.

בערב חג הסוכות פורסמה מודעה על החלוקה בעמוד הראשון של עיתון המודיע, וביום שלישי בעיתון יתד נאמן. ההיענות של הציבור הייתה מדהימה, אלפי טלפונים התקבלו במשרדי המכון, וכולם השתוקקו להיות בין הזוכים לקבל את הספרים.

ביום רביעי וביום חמישי האחרון הגיעו נציגי למעלה מאלף בתי מדרש, ישיבות וספריות לקבל את הספרים, לאחר שכל אחד הגיש בקשה רשמית על בלאנק של בית המדרש לקבל את הספרים, וכן התחייב לכרוך את הספרים למען יעמדו ימים רבים.

הפריסה של בתי המדרש שהגיעו לקבל את הספרים הייתה מכל רחבי הארץ:ירושלים, בני ברק, בית שמש, בית"ר, מודיעין, ברכפלד, אלעד, אשדוד, ערד, רכסים, נתיבות, גבעת זאב, תל ציון, רמלה, רחובות, באר שבע, חולון, בת ים, תל אביב, רמת גן ועוד. כמו כן נשלחו סטים רבים למקסיקו פנמה ברזיל ארגנטינה וניו יורק.






ניסים דרעי שולחן ערוך יורה דעה חלוקה סטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד