כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מראשוני הלוחמים

אזרח ישראלי שנלחם עם אוקראינה נקבר בבית קברות יהודי

דמיטרו פיאלקה, אזרח ישראלי שנהרג בקרבות נגד הרוסים. נקבר ביום שישי בעיר לבוב. לאחר תחילת הפלישה הרוסית בהיקף מלא, הצטרף לצבא אוקראינה, שם היה מעורב בבחירת מתנדבים לצבא והיה מדריך, ולאחר מכן הפך למפקד מחלקה

אזרח ישראלי שנלחם עם אוקראינה נקבר בבית קברות יהודי
הלוויתו של דימטרו פיאלקה צילום: באדיבות המצלם

דימטרו פיאלקה אזרח ישראל מצא את מותו בקרבות באוקראינה, הוא נקבר ביום שישי האחרון בעיר לבוב באוקראינה הסמוכה לפולין . פיאלקה בן ה-39 חזר לפני מספר שנים למולדתו אוקראינה ועבד בתחום הספורט בעיר לבוב. הוא התגייס לצבא האוקראיני ונלחם נגד הרוסים.

דמיטרו פיאלקה נולד וגדל בלבוב, בגיל 15 חזר לישראל. שם סיים את לימודיו בבית הספר, שירת בצה"ל והיה למאמן כדורגל. ב-2015 חזר לאוקראינה, הוא המשיך לעבוד בספורט, לאחר תחילת הפלישה הרוסית בהיקף מלא, הצטרף לצבא אוקראינה, שם היה מעורב בבחירת מתנדבים לצבא והיה מדריך, ולאחר מכן הפך למפקד מחלקה.

דמיטרו פיאלקה נהרג ב-1 בספטמבר, גופתו הוחזרה מרוסיה במסגרת החלפת שבויים, המנוח הותיר אחריו אישה, ילדה בת שש וילד בן ארבע בלבוב, אמו ואחיו הצעיר גרים בישראל. דמיטרו פיאלקה נקבר בחלקה היהודית של בית העלמין ינובסקי, על פי המסורת היהודית עם לוויה יהודית מלאה.

את מהלך הקבורה ערך רבה של לבוב, הרב מרדכי בולט. כמו כן, הרב הצבאי הראשי של הכוחות המזוינים של אוקראינה, דוד מילמן, השתתף בהלוויה ובתהליך הקבורה. רבה הראשי של קייב, הרב משה אסמן כתב "אני רוצה להביע את תנחומי למשפחתו, זיכרון נצחי לגיבור".

מלחמת אוקראינה רוסיה הרב משה אסמן לוויה לבוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד