כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נלחמים בכולרה

עשרות הרוגים ואלפי נדבקים: חשש מאסון כבד

יותר מ-15,000 נדבקים ועשרות הרוגים מכולרה שהתפשטה בסוריה | חשש שהכולרה עלולה לפגוע בקרוב במדינות שכנות. לבנון ועיראק כבר הודיעו על מקרים ראשונים אצלן | כל מי השפכים זורמים ישר לתוך נהר הפרת שמשם תושבים שואבים מים

עשרות הרוגים ואלפי נדבקים: חשש מאסון כבד
אילוסטרציה צילום: unsplash

מעל עשר שנים של מלחמה, רעב, עוני, נגיף הקורונה, ובחלקים נרחבים של המדינה, תשתית הרסנית: כעת, סוריה עומדת בפני הקטסטרופה הבאה שלה. הכולרה שהתפשטה במהירות על פני צפון מזרח וצפון מערב המדינה, ופוגעת במיוחד באזורים המקיפים את חלאב, אידליב ואל-חסכה.

ההתפרצות הראשונה של כולרה בסוריה נרשמה ב-10 בספטמבר. לפי ארגון הסיוע Caritas International, יותר מ-15,000 מקרים תועדו מאז, ושיעורי ההדבקה מטפסים, יותר מ-60 בני אדם כבר מתו.

האיום של התפשטות הכולרה על פני כל סוריה ואפילו למדינות שכנות הוא אמיתי וכבד. סמוך לגבול לבנון לסוריה כבר נרשמו מאות מקרים. מקרים נוספים נרשמו גם בעיראק. כולרה היא דלקת חריפה שנגרמת על ידי חיידקי כולרה וגורמת לשלשולים חמורים, הקאות והתייבשות. הזיהום מתרחש לרוב באמצעות מי שתייה מזוהמים. "המחלה מדבקת מאוד ויכולה להתפתח במהירות למגיפה", כך אמרה לוצ'יה רינגטו מרופאים ללא גבולות (MSF) בראיון לתאגיד השידור הגרמני DW. רינגטו הוא יועצת רפואית של הארגון בסוריה.

רופאים ללא גבולות וגורמי בריאות מקומיים הקימו מרכז לטיפול בכולרה, ושני אתרי טיפול במינהל האוטונומי הכורדי של צפון ומזרח סוריה. גם ארגון Caritas Syria פעיל באזור, הארגון פועל לוודא שהתושבים המקומיים מודעים למצב, וכן מחלק תרופות להגנה מפני זיהומים וטבליות לחיטוי מי שתייה.

ארגון הסיוע לילדים יוניצף מטעם האו"ם, מעריך ששני שליש ממתקני המים במדינה, מחצית מתחנות השאיבה ושליש ממגדלי המים שלה נפגעו ממלחמת האזרחים בסוריה. בערים רבות חסרות גם מערכות ביוב מתפקדות. כל מי השפכים בעצם זורמים ישר לתוך נהר הפרת שמשם תושבים שואבים מים.

סוריה לבנון עיראק כולרה מערכת מים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד