ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

אובמה: איראן רחוקה בשנה לפחות מפצצה גרעינית

נשיא ארה"ב ברק אובמה: "אם אני הייתי ראש ממשלת ישראל, הייתי זהיר כמוהו בכל הנוגע לשיחות כלשהן עם איראן"

צילום: וושינגטון פוסט
צילום: וושינגטון פוסט



נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס (שבת), בראיון לסוכנות AP להתקרבות לאיראן, וטען כי תעבור שנה לפחות עד לפיתוח נשק גרעיני.

"ההערכה שלנו ממשיכה להיות כי המרחק של האיראנים מהשגת יכולת גרעינית הוא למעלה משנה", אמר אובמה.

אובמה התייחס להנהגה האיראנית ולנשיא חסן רוחאני: "למעשה הוא אפילו לא מקבל ההחלטות הקובע במדינה, רוחאני אמר את כל הדברים הנכונים על מנת לשפר את היחסים עם המערב, אך השאלה כעת היא האם הוא יוכל לעמוד בדברים שאמר?".

אנו חולקים מידע מודיעיני רב עם ישראל", הוסיף. "אני חושב שראש הממשלה נתניהו ספקן במידה מובנת לגבי איראן, בהתחשב באיומים שזו השמיעה באופן עקבי כלפי ארצו ובסיוע שהיא העניקה לארגונים כמו חיזבאללה וחמאס, שירו טילים לשטחה. אם אני הייתי ראש ממשלת ישראל, הייתי זהיר כמוהו בכל הנוגע לשיחות כלשהן עם איראן".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ אביגדור ליברמן (הליכוד ביתנו), הגיב לדבריו של אובמה: "כל סוכנויות המודיעין בעולם יודעות כי שום דבר לא השתנה בענין האיראני, אין אפילו רבע סימן להאטה בתכנית הגרעין שלהם והצנטריפוגות ממשיכות להסתובב באותו הקצב.

"אסור ללכת שולל אחרי מתקפת החיוכים של רוחאני. ישראל ערוכה להתמודד עם הבעיה האירנית ולתת את כל התשובות, גם אם נישאר לבד. עדיף להיות לבד ולהישאר בחיים מאשר להתכופף עם כולם ולהתפוצץ באויר".
איראן ישראל אובמה גרעין פצצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד