י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גיס חמישי

מועמד לכנסת: חתנו של ארכי-טרוריסט שאחראי לרצח ישראלים רבים

במקום הרביעי ברשימת בל"ד עומד ד"ר ווליד קעדאן, רופא ילדים ותושב באקה אל גרביה. קעדאן הוא חתנו של אבו עלי מוסטפא, ארכי טרוריסט שהקים את ארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין" ושחוסל בידי ישראל

מועמד לכנסת: חתנו של ארכי-טרוריסט שאחראי לרצח ישראלים רבים
צעדה בג'נין. אילוסטרציה צילום: נאסר אשתיה, פלאש 90

בימים אלו מתמודדת רשימת בל"ד לכנסת, ובסקרים אינה עוברת את אחוז החסימה. בל"ד אושרה בידי בית המשפט העליון, ועל אף גורמים קיצוניים בה הוכשרה לריצה לכנסת.

במקום הרביעי ברשימה נמצא ד"ר ווליד קעדאן, רופא ילדים במקצועו ותושב באקה אל גרבייה, אשר מושך אחריו אלפים להצבעה לרשימתו. עם זאת, כפי שמפרסם ישי פרידמן ב"מקור ראשון", קעדאן הוא קרוב משפחה של טרוריסט שהנהיג ארגון טרור האחראי על מותם של ישראלים רבים.

שמה של אשתו של קעדאן הוא הלאא, פלסטינית שנמצאת בישראל הודות ל"איחוד משפחות". אביה של הלאא הוא אבו אלי מוסטפא, מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין. מוספטא נולד בשומרון ב-1938 ובצעירותו הצטרף לתנועה הלאומית הערבית בראשות ג'ורג' חבש, איתו הקים ב-1967 את ארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין". לימים היה הארגון לאחד מן הבולטים שבטרור נגד ישראל, וביצע בין היתר את הטבח בנמל התעופה לוד ואת רצח השר רחבעם זאבי.

במשך 32 שנים התגורר מוספטא בסוריה, ולאחר הסכם אוסלו שב לגדה המערבית. ב-2000 התמנה למזכ"ל החזית העממית, ועמד באופן אישי מאחורי פיגועים רבים בהם נרצחו ישראלים. כעבור שנה חוסל מוספטא בידי ישראל, עת שישב במשרדו ברמאללה.

כעת, מתמודד חתנו לכנסת ישראל. ישי פרידמן ניסה להשיג תגובה מקעדאן, ולברר האם הוא מגנה את פעולות הטרור של מוסטפא. קעדאן ניתק קשר ולא היה מוכן לענות לטלפונים. עם זאת, ידוע כי בניו של קעדאן מעריצים את סבם ואת פעולותיו נגד ישראל, ובעבר התגאו בו ברשתות החברתיות. בתו של קעדאן אף שיבחה את סבה על עמידתו "איתן מול האוייב".

טרור פלסטיני סיעת בל"ד רמאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד