י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא חש בטוב"

נשיא סין לשעבר הוצא בכוח מוועידת המפלגה

עשרות מיליוני סינים הופתעו לראות בשידור חי כיצד שני סדרנים ניגשים לנשיא לשעבר חן ג'ינטאו, ומוציאים אותו בכוח מאולם וועידת המפלגה. במשטר צנזרו כל אזכור לתקרית בתקשורת הסינית למערב הגיבו: "חש לא בטוב"

נשיא סין לשעבר הוצא בכוח מוועידת המפלגה
סין: אילוסטרציה צילום: Pixabay

הסינים נדהמו: חן ג'ינטאו, נשיא סין לשעבר שסיים תפקידו בשנת 2013, תועד בשידור חי מוצא מישיבת הקונגרס של המפלגה הקומוניסטית, ששולטת בסין. בישיבה אושרה מנהיגותו בפעם השלישית ברציפות של שי ג'ינפינג.

הנשיא המכהן ישב ליד הנשיא לשעבר, בזמן שהגיעו אל ג'ינטאו שני סדרנים שהוציאו אותו בכוח פיזי מתון מהאולם עמוס כלי התקשורת. הוועידה שודרה בשידור חי, כך שעשרות מיליוני סינים נדהמו לראות כיצד ג'ינטאו מוצא מהאולם הענק, תוך כדי שהוא לוחש משהו לנשיא המכהן שהשיב בהנהון.

ג'ינטאו ניסה בתחילה להתנגד ולשוב למקומו, אך שני הסדרנים שליוו אותו נראו לוחצים בחוזקה על זרועו עד שהוא מבין שאין לו ברירה אלא לצאת. האירוע אמנם תועד בלייב, אך הצנזורה בסין מחקה בהמשך כל אזכור לתקרית. הנשיא לשעבר בגיל 79, ונחשב לאחד מבכירי המפלגה. האירוע נחשב לחשוב ביותר במפלגה הקומוניסטית, בהשתתפות כ-2300 צירי המפלגה ושנחשב למעין חותמת-גומי לאישור כהונת ג'ינפינג בפעם השלישית.

המחוקק הסיני הבכיר לי ז'נשו, שישב לימינו, נראה בתיעוד נותן את קלסרו של הנשיא לשעבר לאחד הסדרנים, אחרי שהנשיא לשעבר ניסה להניח את ידו על פתק מסוים שלא נראה בבירור במצלמות.

הדרמה הגדולה, היא מאחר והאירוע מתוכנן לפרטי פרטים כאשר ככל הנראה גם השפלת הנשיא לשעבר בפומבי תוכננה מראש. בתחילה סירבו במשטר הסיני להתייחס לתקרית, אך לאור פניות רבות של כלי התקשורת המערביים, הגיבו במשטר כי "הנשיא לשעבר לא חש בטוב, הוא לא היה יציב". אם תהיתם, בתקשורת הסינית לא תראו אזכור.

הפינוי התרחש יותר משעתיים אחרי תחילת הישיבה, ממש בשעה שעיתונאים עשו את דרכם לתוך האולם אחרי שבחלק הראשון של הישיבה נאסר עליהם לנכוח.

סין נשיא סין ועידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד