כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לציון יום 'הנכבה'

סטודנטית הורשעה ע"י מוסד אקדמי לאחר ששיבחה שהידים

לראשונה הורשעה סטודנטית ע"י רשויות מוסד אקדמי לאחר שהסיתה ושיבחה שהידים. היא הקריאה שיר הסתה של מוחמד דרוויש הקורא "לא לשכוח את השהידים". יו"ר אם תרצו בתגובה: "גאים בפעילים שלנו שהשיבו את הכבוד הלאומי לאוניברסיטת בן גוריון"

סטודנטית הורשעה ע"י מוסד אקדמי לאחר ששיבחה שהידים
כיתת אוניברסיטה, אילוסטרציה צילום: pixsby

בעקבות תלונת ארגון 'אם תרצו', ווטאן מאדי, סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון, הורשעה ע"י בית הדין המשמעתי באוניברסיטה בעבירת אי ציות לרשויות הקמפוס, לאחר שהקריאה שיר הסתה של מוחמד דרוויש הקורא "לא לשכוח את השהידים", בהפגנה לציון יום 'הנכבה' בקמפוס.

פעילי תנועת "אם תרצו" טענו בפנייתם לאוניברסיטה כי דבריה של מאדי היוו הפרה של תנאי מוקדם אליו התחייבו כל התאים באוניברסיטה בפגישה מוקדמת, לפיה לא יישמעו בהפגנות באותו יום קריאות התומכות באלימות. העונש הצפוי לווטאן מאדי נע בין נזיפה להפסקת לימודיה.

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו המובילה את המאבק נגד ההסתה בקמפוסים מסר בתגובה: "ווטאן מאדי הייתה צריכה לשבת בכלא מזמן משום שהביעה ברשתות תמיכה במחבלים ושהידים במהלך שומר החומות. היא טעתה לחשוב שאת ההסתה שלה היא תצליח להעביר גם לשטחי אוניברסיטת בן גוריון, תוך כדי צפצוף על סיכום מקדים בין הנהלת האוניברסיטה לשאר התארים. בניגוד למה שניסתה לטעון, את שירו כתב דרוויש בהתייחסות ישירה למחבלים שביצעו פיגועי התאבדות, 50 שנה לאחר 1948. אנו גאים בפעילים שלנו שפעלו באומץ גם מול ניסיונות להלך עליהם אימים והשיבו את הכבוד הלאומי לאוניברסיטה. מקווים שההחלטה של האוניברסיטה תהיה סילוק לאלתר של המסיתה למען ייראו ויראו".

ח"כ עופר כסיף מסיעת חד"ש זעם על ההחלטה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אוניברסיטת בן גוריון רודפת סטודנטית על אמירת אמת והתנגדות לדיכוי. האקדמיה לא זקוקה לממשלה לצנזורה היא עושה זאת בעצמה - וטן, אנחנו איתך".

יום הנכבה אם תרצו אוניברסיטת בן גוריון עופר כסיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד