י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
חומרים רגישים

אלו יעדי התקיפה שמיוחסת לישראל בסוריה

ערוץ אל-ערבייה התייחס לתקיפה שמיוחסת לישראל באזור דמשק ביום שישי, ודיווח כי יחידה משותפת של חיזבאללה ואיראן הבריחה אמצעי לחימה מסוכנים לארגון הטרור הלבנוני. לפי הדיווח, יעד התקיפה היה המחסנים הלוגיסטיים שבהם אוחסנו אמצעי הלחימה

אלו יעדי התקיפה שמיוחסת לישראל בסוריה
התקיפה הישראלית צילום: צילום מסך

הערוץ הסעודי אל-ערבייה מדווח ממקורותיו כי התקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי באזור דמשק ביום שישי כוונה לשני מחסנים (מתחמים לוגיסטיים) לאחסון "חומרים רגישים" שהיו אמורים להיות מועברים ללבנון. לפי הדיווח, יחידה 4400 (משותפת של חיזבאללה ואיראן) בסוריה הבריחה אמצעי לחימה מסוכנים לארגון הטרור הלבנוני בשיתוף פעולה עם כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן ועל כן הייתה היעד של התקיפה. עוד נאמר בדיווח כי היחידה המדוברת היא זו שאמונה על העברת הנשק לחיזבאללה.

היחידה 4400 פועלת כמה שנים, ובחודשים האחרונים פעלה להבריח נשק מסוכן לחיזבאללה בשיתוף פעולה עם כוח קודס. ישראל תקפה בשנים האחרונות מספר יעדים של היחידה, כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'. 

איראן מבצעת הברחות של אמצעי לחימה לסוריה בעיקר דרך ציר אווירי, כשהציר היבשתי חסום עבורה והברחות ימיות מורכבות הרבה יותר לתפעול. לפני כחודש, בתקיפה הקודמת שמיוחסת לישראל, הושבתו מסלולי המראה בשני שדות תעופה בדמשק. התקיפה הנוכחית של המחסנים עשויה להעיד על חידוש העברות הנשק דרך מטוסים.

איראן סוריה תקיפה ישראלית תקיפה בסוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד