י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"להערים על ישראל"

ישראל השמידה 90% מהתשתית הצבאית של איראן בסוריה

גורמים רשמיים בישראל אמרו כי הצליחו להשבית כמעט לחלוטין את יכולתה של איראן להעביר נשק לסוריה ולייצר בה נשק. הגורמים הישראלים טענו כי השמידו 90% מהפעולות הצבאיות של איראן בסוריה. כתוצאה מהתקיפות נפגעה גם יכולתו של צבא סוריה לייצר נשק ותחמושת

ישראל השמידה 90% מהתשתית הצבאית של איראן בסוריה
תקיפה בסוריה צילום: רשתות חברתיות ערביות

הצבא הישראלי הרס כ-90% מהתשתית הצבאית של איראן וניסיונות להתבסס - עם חיזבאללה - בסוריה, כך טענו בסוף השבוע בכירים במערכת הביטחון. לדברי הגורמים, ישראל הצליחה בשנים האחרונות להשבית כמעט לחלוטין את יכולתה של איראן להעביר נשק לסוריה, לייצר נשק על אדמת המדינה ולהקים בה בסיס עם כוחות פרו-איראניים.

לפי המקורות, תוכניתו של מפקד כוח קודס האיראני לשעבר, קאסם סולימאני, שחוסל על ידי האמריקנים ב-2020, נכשלה בשל המשך המערכה האווירית של צה"ל נגד הכוחות בסוריה. התקיפה האחרונה לכאורה המיוחסת לישראל בסוריה הייתה ביום שישי האחרון, כאשר כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי צה"ל תקף סמוך לשדה התעופה בדמשק לאחר כחודש של שקט יחסי. כך דווח האתר Jerusalem post.

המקורות אמרו כי למרות המתיחות בין ישראל לרוסיה שאיימה לאחרונה על ישראל שלא להעביר נשק לאוקראינה, מנגנון תיאום העימותים למניעת חיכוך רוסי-ישראלי בסוריה פועל כרגיל. תקופות ללא תקיפות, אמרו המקורות, הן בדרך כלל תוצאה של החלטה איראנית להשעות את הברחת הנשק לסוריה, כדי לנסות למצוא דרך חדשה להערים על ישראל.

גורמי הביטחון הדגישו כי צה"ל פגע קשות בדרכי ההברחה של איראן מהים, מהאוויר ואף מהיבשה מאיראן לסוריה. כתוצאה מהתקיפות נפגעה גם יכולתו של צבא סוריה לייצר נשק ותחמושת מאז שהאיראנים וחיזבאללה השתמשו באותם מפעלים לייצור נשק.

סוריה תקיפה בסוריה צה"ל חיזבאללה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד