ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
כוח אדם משמעותי

חברת 'הראל' עם בשורה חשובה למגזר החרדי

בשיחה מרתקת עם ארי אור, משנה למנכ"ל וראש חטיבת משאבי אנוש בקבוצת 'הראל', הוא מספר לנו על המוטו המשפחתי שמלווה את הקבוצה, על משרות עם הכשרה חינמית על חשבון החברה שמטיבות עם המגזר החרדי ואפילו על יום הגיבוש בו הופיע גדול הזמר החסידי אברהם פריד

חברת 'הראל' עם בשורה חשובה למגזר החרדי
חרדי. אילוסטרציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שוק העבודה מוצף כיום בכוח אדם חרדי ומדובר בכוח חשוב. כוח של משמעת, התמדה, חשיבה מחוץ לקופסא ויכולת למידה מהירה. חברות רבות, שהבינו את התוספת המשמעותית שמעניק העובד החרדי לחברה, התאימו משרות לעובדים החרדיים במגוון פרמטרים חשובים והתוצאות המיידיות של התפוקה והתועלת ניכרות בשטח.

אתר בחדרי חרדים, בשיתוף ג'וביק - אתר המשרות המוביל למגזר החרדי, שוחח עם משנה למנכ״ל וראש חטיבת משאבי אנוש בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, ארי אור.

שלום לך מר אור. ספר לנו בקצרה על קבוצת הראל

"שלום וברכה. הראל הוקמה לפני כ-90 שנה, עוד לפני הקמת המדינה, ע"י ארנסט ומרגוט המבורגר (ז"ל) והיא מנוהלת עד היום על ידי משפחת המבורגר. חשוב לציין את הנקודה הזו, מכיוון שהמוטו המרכזי של החברה הוא המשפחתיות. גם מבחינת אווירה, גם מבחינת המחויבות לעובדים וגם היום, שהפכנו מחברת הראל לקבוצת הראל שחולשת על מגוון רב של תחומים מעבר לענף הביטוח".

לחצו כאן ותיהנו ממבחר הצעות עבודה בקבוצת הראל>>>

במה באה לידי ביטוי המשפחתיות עליה אתה מדבר?

"ראשית כל בפן של האכפתיות והיחס לכל עובד. גם כשהתרחבנו והפכנו לחברה ענקית המונה קרוב ל-6000 עובדים, עדיין מנכ"ל החברה רואה בכולם כבני בית. כך לדוגמה לפני כשנתיים החליט המנכ"ל להעניק לכל העובדים מענק מכובד, בשל הצלחת החברה באותה שנה. הוא רואה צורך לחלוק עם כולם את ההצלחה, כבני הבית של החברה. כמו כן ערכנו ערב התרמה לעמותת וראייטי שעובדי החברה היו שותפים לו וגדעון המבורגר (נשיא קבוצת הראל) אמר לי "חשוב לי באופן אישי שתמסור תודה גדולה לכל העובדים'".

עוד מציין בעניין זה: "המושג ד.נ.א של חברה נשמע קצת קלישאתי, אבל כשהוא קיבל אותי לחברה הוא אמר לי, אני לא מקבל אותך רק על סמך המקצועיות שלך, אלא כי אתה מתאים לד.נ.א של החברה. כך שגם אחרי שהפכנו לנושאת מטוסים מאוד גדולה, עדיין חשוב לו לשמור על הדברים האלה".

אלו משרות אתם מציעים כיום?

"אנחנו מגייסים בשלל רב של תחומים, שירות, מכירות, תפעול. בכל המשרות אנחנו מעניקים גם הדרכה המהווה הכשרה למקצוע, כך שלא נדרש רקע מקצועי וניסיון קודמים. בקרוב אנחנו גם פותחים קורס חתמים, שזהו מקצוע מאוד מבוקש כיום ומדובר במסלול מאוד מהנה ומאוד רווחי".

לחצו כאן ותיהנו ממבחר הצעות עבודה בקבוצת הראל>>>



וזה באמת מוביל אותי לשאלה הבאה, שכן נושא הכשרת עובדים, מהווה בונוס ענק לבוגר ישיבה שמחפש משרה, לעתים ללא רקע מקצועי קודם כלל. אלו עוד יתרונות אתם מציעים כיום לעובד החרדי?

"בהחלט, ההכשרה בהראל, היא מקצועית, יסודית ואנו גם בתהליך לשדרג אותה ולדייק אותה, שתהיה הדרכה מותאמת ספציפית לכל עובד ואולי גם תינתן אופציה של השלמת הדרכה מהבית, כך שזה באמת יתרון משמעותי".

"כמובן שישנם עוד יתרונות רבים נוספים", מדגיש מר אור. "יש אצלנו התאמה תרבותית מלאה לחברה החרדית. אם אלו מחלקות נפרדות לחרדים. כיום יש אפילו קומה נפרדת לגברים חרדים". ישנם הרבה גברים חרדים בחברה?  אני שואל. "תתפלא, אבל מספר העובדים הגברים מהמגזר החרדי הולך וגדל וצובר תאוצה. מטבע הדברים בתחומים אלו מועסקות יותר נשים, גם במגזר הכללי. אבל אנו נותנים מענה שווה לכולם".

עוד מוסיף בעניין ההתאמה למגזר. "במחלקות יש מטבח כשר, כך שניתן לאכול במקום ללא חשש. כמו כן אנו מתחשבים בנשים החרדיות שצריכות להוציא את הילדים מהגנים ותלמודי התורה ועל כן יש לנו משרות מותאמות עד השעה 15:30".

"גם בימי הגיבוש דאגנו לעובדים החרדים, והיה מופע מותאם למגזר עם הזמר אברהם פריד. מכיוון שהאירוע התקיים בליל שישי הם המשיכו אחר כך לזיץ עם בירות וצ'ולנט חם, כך שההתחשבות בעובד החרדי היא עד לפרטים הקטנים".

איך אתה רואה את תרומת העובד החרדי לחברה?

"אנחנו מאוד מעריכים את התרומה שלהם לחברה. יש להם תמיד נכונות ללמוד דברים חדשים, לעבוד, להתמיד, שאלו מיומנויות שהם פיתחו במוסדות הלימוד החרדיים. אנחנו ערוכים ומוכנים להמשיך לקלוט אותם במגוון הרב של המשרות אותן אנו מציעים ולהפוך אותם לחלק ממשפחת הראל".


לחצו כאן ותיהנו ממבחר הצעות עבודה בקבוצת הראל>>>

ג'וביק הראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד