כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בראשות גדולי ישראל

תיעוד: מעמד 'גמרא במתיקות' לאצילי העם העמלים

מעמד אדיר של כבוד התורה, לכבודם של למעלה מרבבת נבחני ארגון 'תורתי' בשילוב סיום מסכת סוכה התקיים במודיעין עילית בהיכל ישיבת 'עטרת שלמה', המעמד נערך בסימן 'גמרא במתיקות' בשיאו של המעמד נשא דברים ראש הישיבה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי. צפו בתיעוד

תיעוד: מעמד 'גמרא במתיקות' לאצילי העם העמלים
מעמד גמרא במתיקות שע"י תורתי צילום: מענדי קורנט

מעמד אדיר של כבוד התורה, לכבודם של למעלה מרבבת נבחני ארגון 'תורתי' בשילוב מעמד סיום מסכת סוכה נערך על ידי אלפי לומדים ביום רביעי בשבוע שעבר בעיר מודיעין עילית בהיכל ישיבת 'עטרת שלמה'.

מעמד זה התייחד לכבודם של אצילי העם העמלים בכוחם לדעת סודה של תורה ולהתבשם מיינה והחפצים לעלות ולהתעלות במעלות התורה.

המעמד נערך בסימן 'גמרא במתיקות' בשיאו של המעמד, הס הושלך בקהל עת נכנסו מרנן ורבנן גדולי ישראל ובראשם הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת 'עטרת ישראל' וחבר מועצת גדולי התורה, רבי ברוך מרדכי נשא מדברותיו בפני הקהל, בכדי להצליח בלימוד צריך לרצות ובכדי לרצות צריך להשקיע תפילות לרצות להיות מונחים בלימוד, צריך התמדה וצריך כמובן השתקעות בלימוד, להיות מונחים בלימוד, כשיוצאים כשיש צורך לצאת עם קושיא טובה ואז מקבלים גישמאק בלימוד.

הגאון רבי חיים פרץ ברמן ראש ישיבת פוניבז', עמד על מתיקות התורה שמקורה באהבת עולם שאוהב הקב"ה את ישראל ולכן נתן להם את התורה וכשעמלים בה מרגישים את אהבתו, וכשמחזקים את האמונה בקב"ה מגיעים למתיקות התורה.

פרק מיוחד הוקדש לעיון פרקטי בדרך למתיקות התורה, את הפרק הזה פתח הגאון רבי משה ברוורמן בפרקי הדרכה מעשיים ללימוד הגמרא במתיקות, הרחיב בעניינים אלו הגאון רבי משה יודלוב מחבר ספר 'שותף לדף' עם מצגת מיוחדת מעולמה של תורה כיצד ניתן לרכוש טעם בלימוד וכיצד ניתן לנתח סוגיא בצורה הטובה ביותר.

את דבר עיר בני התורה מודיעין עילית הביא ראש העיר יעקב גוטרמן בברכה לתלמידי הישיבות שימשיכו להתמיד בלימודם, מנחה המעמד הרב הגאון רבי אליעזר יוטקובסקי יו"ר 'תורתי' הזמין את נשיא 'תורתי' רבי אהרון דרייזין ממונטריאול שבקנדה ואת בנו שסיים את מסכת סוכה בשירה ובריקודים לכבודה של תורה, בליווים של צביקי לוקר ותזמורתו.

המעמד נחתם בתחרות בין הלומדים בתכנית 'קליקרים' בהנחייתו של חזקי רייך שצלל יחד עם הלומדים אל תוך הסוגיות ללמוד וללמד באהבה. בסיום המעמד הכריז רבי אליעזר יוטקובסקי על הרחבת השורות של ארגון תורתי לישיבות נוספות ולאלפי לומדים נוספים, בכדי להקל על הלומדים ניתנת האפשרות להצטרף למסלולי תורתי השונים באמצעות מכשירי קהילות הפזורים בכל רחבי הארץ.

צפו בגלריה

לימוד גמרא הרב ברוך מרדכי אזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד