כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בשידור חי

דוד פנה ליורש העצר הסעודי: "אני רוצה לבקר במולדת שלי"

דוד שוקר היה בן 4 כשעלה לארץ עם הוריו מנג'ראן שבסעודיה, הוא פנה שנית ליורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בבקשה לבקר בפעם האחרונה במקום הולדתו. "אני מקווה לבקר שם כל עוד אני עומד על רגלי"

דוד פנה ליורש העצר הסעודי: "אני רוצה לבקר במולדת שלי"
דוד בראיון על רצונו לטוס לסעודיה צילום: כאן חדשות

דוד שוקר בן ה-80 שעלה לארץ מסעודיה בגיל 4, סיפר בריאיון מיוחד לרועי קייס וקלמן ליבסקינד ב'כאן 11', על רצונו לחזור לבקר בסעודיה פעם אחרונה.

דוד הוא מאחרוני היהודים AGKU מנג'ראן בדרום סעודיה, הוא פנה באולפן להנהגה בישראל שתעזור לו, ותבקש מההנהגה בריאד לתת לו לבקר בארץ אבותיו לפני מותו. הוא פנה לסעודים בשידור חי ואמר "אני מקווה לבקר שם כל עוד אני עומד על רגלי".

דוד אמר בעבר לערוץ תימני, כי "אנחנו כיהודים אוהבים את כולם, גם את המוסלמים, הרי אנחנו בני דודים, קשורים בקשר דם, אני מקווה שאקבל הזמנה או אישור, מהוד מעלתו המלך סלמאן ינצרנו הקל, כדי שאוכל לבוא לבקר במקום שבו נולדתי".

הוא סיפר עוד כי "המוסלמים בנג'ראן התייחסו אלי באהבה ובחום כשהייתי ילד, והיו נותנים לי ממתקים, חיילי המלך דאגו שנשמור את השבת, ולא נעבור על חוקי ההלכה היהודית, כל זה בזכות המלך המנוח, היו יהודים שעבדו בארמון אצל המלך, למשל בתיקון כלי נשק ובמלאכות אחרות".

ב-2016 סיפר דוד ל"מאגר סיפורי מורשת" על העלייה לישראל. "היינו מאוד מוערכים ויכולנו ללמוד תורה כאוות נפשנו, אך משהגיעו שמועות בדבר העלייה לישראל הם שינו את יחסם כלפינו. עד היום עומד בסעודיה ארמון שנקרא: קאצ'ר אל יאהוד. ארמון שנבנה מכספי היהודים שנעשקו ע"י השלטונות".

דוד גם פנה למלך הסעודי בראיון בחודש שעבר ב'וול סטריט ג'ורנל': "ברוח זו של תקווה לעתיד, אני מתחנן בפני הוד מלכותו המלך סלמאן בן עבדול עזיז והוד מלכותו יורש העצר מוחמד בן סלמאן שיאפשרו לי לבקר בנג'ראן בזמן שאני עדיין חזק מספיק כדי לנסוע. אני משתוקק להגיע לשם בכל נשמתי. אני לא יודע כמה זמן אלוקים יאפשר לי לחיות והחלום שלי הוא להיפרד ממקום הולדתי האהוב. בבקשה תן לי את המשאלה הזו".

רועי קייס סעודיה מלך סעודיה מוחמד בן סלמאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד