כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ייאלץ להשתמש בצו נשיאותי

הצרות של ביידן: הדמוקרטים צפויים לאבד את הרוב

בעוד פחות משלושה שבועות יתקיימו בחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית, מצבו של הנשיא ביידן לא טוב, ויש סיכוי מאד גדול לפחות על פי הסקרים, שהוא יפסיד את הרוב הקטן ולא יוכל לקדם דברים או להתנהל בצורה טובה. הרפובליקנים צפויים לנצח בקונגרס ובסנאט

הצרות של ביידן: הדמוקרטים צפויים לאבד את הרוב
הנשיא ביידן צילום: הבית הלבן

עוד כשבועיים וחצי ארה"ב בוחרת את נציגיה בקונגרס ובסנאט, הנשיא ביידן מקווה לנצח בהן, אחרת הוא יהפוך לנשיא כמעט רק בתואר, הוא לא יוכל לקדם מהלכים, וייאלץ להשתמש בצו נשיאותי כדי להעביר חוקים.

בחירות אמצע הקדנציה הן למעשה סוג של 'משאל עם' האם הציבור האמריקאי במיוחד אלו שבחרו בנשיא תומכים בו. הבחירות מתקיימות עבור כל 435 חברי קונגרס הנבחרים לפרק זמן של ארבע שנים, ועבור 35 מושבים בסנאט.

בנוסף, 36 מתוך 50 מדינות ארצות הברית בוחרות את המושלים שלהן לכהונה בת ארבע שנים במהלך בחירות אמצע הקדנציה. כיום יש לדמוקרטים רוב של 9 מושבים בקונגרס, מספיק כדי להעביר חוקים, אך בסנאט יש 50 נציגים לכל מפלגה, כשסגנית הנשיא קמלה האריס מכריעה לצד הדמוקרטים וכך יש להם רוב של 51.

כל נשיא חייב שיהיה לו רוב כדי לקדם נושאים החשובים לו, או כאלה שהמפלגה מקדמת, כולל חוקים הזקוקים לרוב בשני בתי הקונגרס, הרוב הדמוקרטי מספיק לו, אך לאחר השמיני בנובמבר אז יערכו בחירות אמצע הקדנציה, המצב עשוי להשתנות, הרפובליקנים על פי הסקרים עומדים לנצח בשני הבתים בקונגרס ובסנאט.

מצבו של ביידן לא טוב, הכלכלה האמריקאית במצב קשה, מאות אלפי מהגרים מציפים את הגבול הדרומי של ארה"ב, הפשע משתולל בארה"ב, בעיקר בשל חוקים שהדמוקרטים העבירו בנוגע לשחרור פושעים ועבריינים, גנבים משתחררים שוב ושוב בקלות רבה, והדבר מרגיז רבים בארה"ב. גם אם הרפובליקנים ינצחו ויהיה להם רוב גדול, עדיין הנשיא ביידן יכול להעביר חוקים בצו נשיאותי עוקף קונגרס וסנאט, אך הצו תקף לשנה אחת בלבד, והוא לא יוכל להעביר חוקים קבועים ולא לבצע מינויים.

ג'ו ביידן בחירות בארה"ב חברי קונגרס סנאט אמריקאי רפובליקנים דמוקרטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד