כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
איזו ממשלה מעדיף הציבור

8 ימים לפתיחת הקלפיות ברחבי הארץ: מי נחלש ומי מתחזק • סקר

בעוד 8 ימים נהיה בעיצומו של יום הבחירות בפעם החמישית בשלוש השנים האחרונות בתקווה שהפעם תהיה הכרעה, לפי הסקרים האחרונים זה קרוב במרחק מנדט עבור נתניהו אבל תלוי בהרבה משתנים, כמו נפילה של אחת המפלגות הערביות שעדיין רק על 4 מנדטים • נתוני סקר מהבוקר

8 ימים לפתיחת הקלפיות ברחבי הארץ: מי נחלש ומי מתחזק • סקר
קלפיות ופתקי הצבעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

8 ימים לבחירות 2022: המפלגות במאמץ האחרון לשיפור עמדות לקראת יום הבוחר ב-1 בנובמבר, אבל האם זה מתבטא בתוצאות? על פי סקר כאן רשת ב שהתפרסם הבוקר (שני) יאיר לפיד נחלש, ומנגד נתניהו שומר על כוחו וסמוטריץ' ובן גביר, שהתחזקו בסקרים האחרונים והגיעו לנתון שיא, רושמים ירידה. אבל האם כל זה משפיע על מפת הגושים ועל הסיכוי של נתניהו להגיע ל-61 מנדטים?

על פי נתונים מהסקר, נתניהו שומר על 31 מנדטים ויש עתיד של יאיר לפיד יורדת במנדט ל-24. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ מתחזקת ל-12 מנדטים, הציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר יורדת במנדט ל-13.

מי שמתחזקת בתוך גוש נתניהו היא ש"ס, שזוכה בסקר ל-9 מנדטים, יהדות התורה שומרת על 7 מנדטים, ליברמן וישראל ביתנו נחלשים במנדט ל-6 והעבודה ומיכאלי עם 5 מנדטים.

סוגרות את הרשימה - מרצ של זהבה גלאון עם 5 מנדטים והמפלגות הערביות – רע"ם וחד"ש-תע"ל, שמקבלות כל אחת 4 מנדטים.

על פי התוצאות האלו, תמונת הגושים לא משתנה. גוש נתניהו זוכה ל-60 מנדטים ואילו הקואליציה הנוכחית מגיעה ל-56 מנדטים.

מתחת לאחוז החסימה:

בל"ד של סמי אבו שחאדה נותרת הרחק מתחת לאחוז החסימה עם 1.8%, איילת שקד והבית היהודי לא מצליחות להתרומם ונחלשות ל-1.6%. ירון זליכה עם 1.5% וצעירים בוערים של הדר מוכתר עם 1.2%.

ממשלה של גנץ ונתניהו?

למרות ההתבטאויות האחרונות של נתניהו נגד צירופו של גנץ לממשלה, נשאלו משתתפי הסקר לגבי שיתוף פעולה שכזה בין הליכוד למחנה הממלכתי, אם גוש נתניהו ישיג 61 מנדטים בבחירות הנוכחיות. על פי התוצאות, 26% ענו כי הם מעדיפים שגנץ יצטרף לממשלה במקום סמוטריץ' ובן גביר, 18% ענו כי הם מעדיפים שגנץ יצטרף לממשלה יחד עם סמוטריץ' ובן גביר, 31% ענו כי הם מעדיפים שתוקם ממשלת ימין ללא בני גנץ.

עוד נשאלו המשתתפים, אם לא תושג הכרעה במערכת הבחירות הנוכחית, איזו מהחלופות הבאות הם מעדיפים? 35% ענו כי מעדיפים ממשלת אחדות עם רוטציה של נתניהו-לפיד או של נתניהו-גנץ, 19% ציינו כי הם מעדיפים ממשלה בתמיכה של אחת מהמפלגות הערביות, 21% ענו כי הם מעדיפים בחירות שישיות.

הסקר של מכון קנטאר ודודי חסיד. מדגם : 752 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, דגימה אינטרנטית וטלפונית, כולל מגזר ערבי. מועד עבודת השדה: 23 באוקטובר 2022. מס' האנשים שהתבקשו לענות על הסקר: 4,362. טעות הדגימה: 3.6+

סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25 ביבי נתניהו המפלגות החרדיות יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד