כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"שרה שאלה אם העמסתי לה"

הנהג מעיד בתיק 1,000: "מילצ'ן לא מעשן סיגרים, הכל הלך לנתניהו"

הנהג של איש העסקים ארנון מילצ'ן עלה הבוקר לדוכן העדים והעיד ביחס להיקף העברת הסיגרים והשמפניות לבית משפחת נתניהו | חסון העיד: "מילצ'ן ידע על כל דבר שיצא מהבית שלו. גם פאקר היה מודע, אולם לפעמים העוזרת, קליין, החליטה לקנות ולתת"

חסון בבית המשפט
חסון בבית המשפט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יונתן חסון, נהגו ומנהל הכנסים של של איש העסקים ארנון מילצ'ן, מקורבו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בזמן תקופת כהונתו, החל הבוקר (שני) את עדותו בתיק 1000, במשפט נתניהו.

לפי הנטען באישום, כמו גם לפי עדותה של העדה הקודמת הדס קליין, חסון היה מי שהעביר לזוג סיגרים ושמפניות לדרישתם. בהמשך היום צפוי גם דיון בשאלת סדר העדים, לבקשת ההגנה. 

"מילצ'ן וג'יימס פאקר היו מודעים במאה אחוז לכל מה שאנו נותנים לבני הזוג נתניהו, שמפניות וסיגרים", הוסיף חסון, "מילצ'ן ידע על כל דבר שיצא מהבית שלו. גם פאקר היה מודע". כשהשופט משה ברעם שאל מי קיבל את ההחלטה לקנות את המוצרים עבור משפחת נתניהו, השיב חסון: "בחלק מהמקרים ארנון ופאקר ובחלק מהמקרים הדס קליין".

חסון פירט בחקירה הראשית על ידי עו"ד קרן צבירן: "רוב הדברים שנקנו עבור משפחת נתניהו היו שמפניות וסיגרים. היו גם דברים אחרים בודדים כמו מעילים ותיקי יוקרה. תכשיטים לא ראיתי, רק סקיצה". הוא המשיך ואמר כי "מילצ'ן היה מודע לכל דבר קטן שיוצא מהבית שלו. פאקר גם ידע לגבי הנושא הזה, אך ביקש שלא ליידע אותו בכל דבר קטן". 

"קליין הייתה בהיררכיה מעליי. לפני שיצאתי לפני כל משימה לתת סיגרים או שמפניות הגיעה כהוראה ממנה או ממילצ'ן או פאקר באופן אישי. לרוב ממנה", המשיך חסון. "בתחילת הדרך היינו קונים לפי בקשה או כשארנון היה הולך לביקור. כאשר זה היה לעיתים תכופות יותר קנינו יותר כדי שיהיה לנו עודפים". 

עו"ד קרן צבירן שאלה את חסון למי היו מיועדים הסיגרים שנרכשו, וזה השיב: "ביבי. 99% מהרכישות שלנו מיועדות לביבי". חסון הוסיף: "היתה לנו כמות נוספת של סיגרים בתפזורת, כמות מעטה, ששימשו לאירוח". בהקשר לכך, שאלה צבירן: "מילצ'ן ופאקר עישנו סיגרים?" וחסון השיב: "לא, רק סיגריות".

צבירן ביקשה מחסון לפרט אילו סוגי סיגרים נרכשו עבור נתניהו, וזה השיב: "פרטגס E2 וקוהיבה 54". צבירן שאלה: "באיזו צורה מגיעים הסיגרים?" וחסון השיב: "חבילות שלמות". צבירן שאלה כמה סיגרים יש בכל חבילה, וחסון השיב כי בחבילה של סיגרים מסוג פרטגס E2 יש 25 סיגרים, וכי בחבילה של סיגרים מסוג קוהיבה 54 יש עשרה סיגרים.

צבירן שאלה את חסון כמה סיגרים הם נתנו לנתניהו בכל פעם, וזה השיב: "בהתחלה מארנון זו היתה חבילה אחת, לאט לאט זה עבר לשתי חבילות, חבילה מכל סוג, אצל פאקר זה היה שתי חבילות". חסון הוסיף כי תחילה קליין רכשה את הסיגרים, ולאחר מכן הוא היה ממונה על הזמנות הסיגרים שרכש מילצ'ן. "לגבי פאקר, אני הייתי עושה את ההזמנות, וכששני קוסקס, מנהלת משק הבית של פאקר, נכנסה לעבודה היא טיפלה בזה", הוסיף חסון.

חסון פירט על שלושה מקרים, בהם מסירת שתי שישיות שמפניות ביום הבחירות, שבהם ביצע את המסירה בדרך ולא הגיע לבלפור. הוא פירט על אירוע שקרה ביום הולדתו של מילצ'ן ב-2016: "בסוף האירוע נתתי לזוג נתניהו שני ארגזי שמפניות, שמתי להם באוטו. לא זוכר אם קיבלתי הנחיה ישירה. מה שבטוח לפני שהלכו שרה שאלה אותי אם שמתי להם שמפניות. לפני שהיא הלכה היא שאלה אם דאגתי לה, והיא הוסיפה ש'זה לטובת המדינה', מה זה אומר? אני לא יודע".

ארנון מילצ'ן משפטו של בנימין נתניהו תיק 1000 תיק המתנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד