כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בבוקר: ניתוח מורכב כדי להקל על הנשימה

אחרי מספר ימים של שיפור: עצירה בתהליך ההחלמה של הגרח"ע יוסף • לקראת הערב: שוב מורדם ומונשם

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

במצבו הרפואי של הגרח"ע יוסף חלה היום עצירה בתהליך ההחלמה, ולקראת הערב הוא הורדם והונשם. מחר יעבור ניתוח מורכב שיכלול החדרת צינור הנשמה.

בני משפחתו של הרב סיפרו כי הבוקר (א) חלה הידרדרות במצב הזיהום בדמו של נשיא מועצת החכמים. אולם, פרופ' דני גילון, רופאו האישי בבית החולים 'הדסה עין כרם', אמר ל'קול חי': "מצבו של הרב לא השתנה באופן בולט. לא מדויק שיש הידרדרות. יש שיפור במצב הנשימתי. זה לא משתפר בצעדי ענק. הרב בהכרה מלאה".

דוברת הדסה מסרה כי מצבו של הגרח"ע ממשיך להיות קשה אך יציב. "צוות הרופאים המטפל בו עוקב מקרוב אחר ההתפתחות במצבו ומציין כי המגמה החיובית בנושא הנשימה נעצרה אך היא יציבה.

"צוות הרופאים מתמודד מזה תקופה עם נושא הזיהומים בגופו של הרב ומטפל בהתאם לתוצאות הבדיקות והערכה הקלינית".

כזכור, עוד קודם שהורדם והונשם, בעיצומו של חג הסוכות, סבל הגרח"ע מזיהום, שהתווסף לשאר הבעיות - כליות, לב והכאבים העזים מהם סבל. לאחר טיפול אנטיביוטי מתאים חלה הטבה. בהמשך הורדם הרב והונשם למשך מספר ימים, כדי לייצב את מצבו.

בימים האחרונים הוסרה ההרדמה בהדרגה והגרח"ע שב להכרה מלאה, תוך שהוא מגיב לסובבים. עדיין קשה עליו הדיבור, והוא מצליח להגות הברות בודדות.

את השבת האחרונה סיכמו רופאי בית החולים בסיפוק רב כשהם מציינים כי חלה הטבה במצב. הרופאים הוסיפו להדגיש כי המצב קשה, אך אמרו כי הוא הפך ליציב. כאמור, הבוקר - לדברי בני המשפחה - חלה הרעה.

זו היתה השבת הראשונה בה לא שהה יו"ר ש"ס אריה דרעי במלונית שליד בית החולים הדסה אלא נשאר בביתו. הראשון לציון, גר"י יוסף, התיר לו להחזיק פלאפון כדי לנהל שיחות דחופות הקשורות במצבו הרפואי של הרב.

הציבור נקרא להמשיך ולהעתיר בתפילה, עבור הרב חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה בתוך שאר חולי עם ישראל.
הגרע יוסף מצב החלמה דני גילון עצירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד