י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

14 צעירים סימנו יעד: לפגוע בערבים

נעצרו 14 צעירים • כולם חלק מחבורה מאורגנת שסימנה יעד: לפגוע בערבים וברכושם • המניע: "שנאת ערבים ונקמה לפיגועים"

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

היום (א) בצהרים הותר לפרסום כי חוקרי ובלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים עצרו בשבועות האחרונים 14 קטינים יהודים, כבני 13-16, תושבי ירושלים, הלומדים בישיבות ברחבי הארץ, אשר פעלו בחודשים האחרונים כחבורה מאורגנת, אשר שמה לעצמה יעד לפגוע בערבים וברכושם מתוך "שנאת ערבים וכנקמה לפיגועים שבוצעו נגד יהודים" - כדוגמת דקירת היהודי סמוך לשער שכם לפני מספר חודשים.

כל החשודים הובאו להארכת מעצר ומעצרם הוארך. ארבעה מהם שוחררו בתנאים והגבלות על ידי חוקרי הימ"ר מפאת גילם הצעיר (13 וחצי). החקירה נמשכת ובמשטרה אומרים כי צפויים מעצרים נוספים.

החקירה החלה לאחר לכידת שני קטינים יהודים בשבוע שעבר, לאחר שערבי, תושב שכונת שייח ג'ארח, הזעיק את המשטרה בעת שהשניים גרמו נזק לכלי רכב השייכים לערבים בשכונה. השניים הובאו לחקירה ביחידה המרכזית ובעקבות חקירתם נעצרו כל יתר החשודים.

החשודים הודו בחקירתם כי במהלך החודשים האחרונים תקפו נהגים ערבים, שנסעו בדרך חיים בר לב - כביש מס' 1, יידו אבנים לעבר אוטובוסים של חברת 'אגד' - לאחר שזיהו כי נהגיהם ערבים, וכן לעבר אוטובוסים בבעלות ערבית, הציתו רכב השייך לערבי המתגורר בשכונת שייח ג'ראח, יידו אבנים לעבר ערבים, וניקבו צמיגים לכלי רכב השייכים לערבים.

עוד סיפרו בחקירתם כי התקיפות וידויי האבנים בוצעו לאחר שהציבו תצפיות ברחובות שונים, שזיהו הולכי רגל או נהגים ערבים, בין אם מדובר באוטובוס או בכלי רכב פרטי, וכשאלה היו נעצרים ברמזור אדום, היו מסמנים לחבריהם ליידות אבנים לעברם או פותחים את דלת כלי הרכב, יורקים או תוקפים את הנהגים.

עד כה אותרו כ-20 מקרים. החקירה נמשכת. במשטרה חושדים כי, החשודים מעורבים במקרים נוספים הנחקרים כעת.

בית משפט המחוזי דחה ערר של המשטרה על מעצרו של החשוד המרכזי, נער בן 16.5, שעל פי החשד הצית מכונית וזרק אבנים על ערבים. השופטת קבעה כי החקירה תארך זמן וניתן להסתפק במעצר בית במיוחד בעניין קטין אשר חף מכל עבר פלילי.

סנגורו, עו"ד איתמר בן גביר, שנשכר מטעם עמותת 'חננו' אמר: "איטיות המשטרה הייתה בעוכריה. במקום להגיש במהירות כתב אישום הם יצרו עשרות פעולות חקירה עד שלבית המשפט נמאס והקטין שוחרר. המשטרה חייבת להפנים שלא תקבל קרדיט בלתי מוגבל מבית המשפט".
ערבים תג מחיר מעצרים תלמידי ישיבה חבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד