י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

העו"ד שמייצג את נפגעי האופניים החשמליים בראיון בלעדי

מידי שנה נפגעים מאות ילדים כתוצאה מתאונת דרכים במעורבות אופניים חשמליים. חלקם סופגים פגיעות קלות, אולם רבים מהם, נותרים עם נכויות, לעיתים לכל ימי חייהם. שוחחנו עם עו"ד אסף ורשה מבכירי עוה"ד בישראל בתחום דיני הנזיקין והביטוח, במטרה להבין מה הן הזכויות המגיעות לאותן ילדים והוריהם, וכיצד ממצים אותן עד תום

העו"ד שמייצג את נפגעי האופניים החשמליים בראיון בלעדי
עורך דין אסף ורשה צילום: שחר כלב

עוד לפני שנתייחס לזכויות של אותם ילדים ובני משפחותיהם. ספר לקוראים על פועלך בתחום מימוש הזכויות לנפגעי תאונות דרכים.

בכבוד רב. כאמור, שמי עו"ד אסף ורשה, ואני מכהן במקביל גם כיו"ר משותף של פורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין. 20 מתוך 24 שעות ביממה, אני עסוק בסוגיות שקשורות לתאונות דרכים ולמימוש זכויות. הקדשתי את חיי לנושא ומאז שנת 2000, טיפלתי באלפים רבים של תיקים וייצגתי אלפי נפגעים. אני עומד בראש אופרציה בה מועסקים 35 עובדים ועובדות, כולם בעלי ניסיון רב בתחום. איני מתבייש להגיד לך בוודאות גמורה כי הנבחרת של המשרד שלנו – זו הנבחרת הטובה בישראל בתחומה. כוכבים אחד אחד.

בוא נתחיל מהסוף. כמה כסף יכול לקבל ילד שנפגע בעודו רוכב על אופניים חשמליים?

לפעמים גם מיליוני שקלים, הכל בהתאם לאופי הפציעה וחומרתה. בכל מקרה בו מעורב כלי רכב ממונע בתאונה, חלה על המבטחת שלו אחריות מוחלטת לפצות את הילד, ואין זה משנה מה הנסיבות שהובילו לתאונה. כן, גם אם הילד חלילה עבר באור אדום ונפגע בתאונה, גם אז, המבטחת תשלם פיצויים מלאים. מעבר לזה, הכבישים בישראל מלאי מהמורות ומפגעים. בהמון מקרים הצלחנו להוכיח כי התאונה מקורה במפגע בכביש, ולפיכך, מי ששילם את הפיצוי לנער זו הרשות המקומית וחברת הביטוח שלה.

כלומר, שנבין נכון, ישולם פיצוי בכל מקרה בו כלי רכב פוגע בנער שרוכב על אופניים חשמליים?

בהחלט. אין כאן יוצא מן הכלל. אחזור על זה שוב, לטובת הקוראים : כל פגיעה של רכב ברוכב אופניים חשמליים, מזכה את הרוכב בפיצוי כספי, שישולם בהתאם לאופי הפגיעה.

ומה הדין אם הילד רק נפצע באורח קל?

גם אם הוא רק שבר אצבע. עדיין, הוא זכאי לקבל פיצוי. נכון, הוא לא יקבל מיליוני שקלים, אבל מה רע בפיצוי של עשרות אלפים?

איך אתם מצליחים להוציא פיצוי מירבי לנער והוריו. מה סוד הקסם של המשרד שלך?

אין כאן קסמים אלא רק עבודה קשה. יום ולילה, שכל כולה, מיועדת לטובת מיצוי הזכויות של אותם נערים. יש לנו צוות עובדים ועובדות מעולה, כולם בעלי השכלה רחבה בתחום וניסיון רב מאוד. את כל הכוח האש של המשרד אנו רותמים לטובת הנערים ואני מעורב בכל תיק ותיק.

הזכרת שיש מקרים בהם מי שאשם זו הרשות המקומית. אתה יכול להרחיב בנושא?

בשמחה. אומנם בתי המשפט קבעו לא פעם כי הכביש אינו שטח סטרילי ולא ניתן לפצות מהרשות לתקן מייד כל מפגע, אבל כאשר מדובר על רשלנות זועקת – אנחנו נגרום לה לשלם את מלוא הפיצוי לאותו נער. אין שום סיבה כי נער, שרוכב על הכביש ולא על המדרכה, יעוף מהאופניים ויפצע, רק בגלל התנהלות מחפירה מצד אותה רשות שלא מצאה לנכון לתקן בהקדם את המפגע. הכלל אצלנו ברור : התרשלת? תשלמי!.

כמה זמן עשוי לעבור מרגע התאונה ועד לקבלת התשלום?

זה מאוד תלוי באופי הפציעה. זה יכול לקחת כשנה, לעיתים פחות ובמקרים של נכויות מורכבות- גם יותר. אם למשפחה יש אוויר לנשימה והיא יכולה להמתין עד לקבלת התשלום – זה יעזור לנו להוציא מהמבטחת את מלוא הפיצוי. במקרה בו המשפחה דוחקת לסיום ההליך – נחתור להגיע לפשרה שמשקפת ככל שניתן את היקף הנזק וחומרתו.

אתם עוסקים רק במימוש זכויות של נפגעי אופניים חשמליים?

כמובן שלא. אנו עוסקים באופן רוחבי במימוש זכויות של נפגעים ומבוטחים. בין אם מדובר על תאונת דרכים, ובין אם על מימוש זכויות בפוליסה סיעודית או בשל רשלנות רפואית. ההתמחות שלנו זה ביטוח ונזיקין על קשת רבדיו.

ומה בנוגע לנזקי רכוש?

כמובן. יש לנו עורכי דין מצוינים שעוסקים רק בזה. לא בכדי הפכנו למשרד המוביל בארץ בתחומו.

תאונות דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד