י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הוגש כתב אישום נגד המרגל האיראני

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד עלי מנצורי, החשוד בריגול, ובו מפורטת דרך פעולתו • סוכן איראני נוסף עתיד היה להצטרף אליו

עלי מנצורי. צילום: שב"כ
עלי מנצורי. צילום: שב"כ

פרקליטות מחוז מרכז, הגישה היום (א) לבית המשפט המחוזי בלוד, כתב אישום כנגד אלכס מנס/עלי מנצורי, בן 55 בעל אזרחות איראנית ואזרחות בלגית, בגין ריגול וסיוע לאויב במלחמה.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד אורלי בן-ארי - גינזברג, במהלך שנת 2012, גויס הנאשם למשימת ריגול למודיעין האיראני במטרה לפגוע בביטחון מדינת ישראל. למטרה זו נכנס לישראל שלוש פעמים, וניסה לקדם באופן פעיל ועקבי פתיחת חברה בישראל, אשר תשמש תשתית עסקית פיקטיבית, למטרת פעילות של אדם נוסף מהמודיעין האיראני, שהיה אמור להגיע לישראל בעתיד.

הנאשם נפגש עם גורמי מודיעין איראני, פעמים רבות, למען תדרוכו למשימה. לשם הגשמת המשימה, ובהתאם להנחיות שקיבל מהמודיעין האיראני, פעל הנאשם בדפוסי פעולה המאפיינים עבודה חשאית, על מנת להסוות את דרך הפעלתו, משימתו וזהות שולחיו.

לאחר כל נסיעה לישראל תוחקר הנאשם ע"י מפעיליו על מעשיו בארץ, על התקדמות משימתו, ותודרך להכנות לנסיעתו הבאה. בתחקורו מסר הנאשם כל שגילה בביקוריו, ואף מסר מסמכים שרשם ואסף, ביניהם מסמכים רלוונטיים לבחינת האפשרויות לפתוח חברה בישראל, נהלי האבטחה בשדה התעופה בן גוריון, הכוללים את מאפייני הבדיקה הביטחונית ונהלי התשאול, ותצלומים של מתחם נתב"ג, של שגרירות ארצות הברית ושל מתקן ביטחוני מסווג.
מרגל איראן כתב אישום סוכן חשוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד