כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בשורה בהייטק החרדי

הסרטון שחושף: אלו החרדים שישתלבו ביחידת 8200

צפו: תוכנית קודקוד - מסלול מהפכני שמאפשר לכם לרכוש מקצוע וניסיון, כולל מלגה ענקית לזכאים כשכל זה בלי לוותר על שום עיקרון שחשוב לכם ולהיכנס לעבודה מיידית בחברות המובילות בהייטק, לרבות יחידות סייבר ביטחוניות ומסווגות

הסרטון שחושף: אלו החרדים שישתלבו ביחידת 8200
הייטק בטחוני צילום: FREEPIK

תחשבו על מקום שמתאים לכם מבחינת הצביון וסגל המרצים, אך גם כזה שמעניק לכם הכשרה על חשבונו, מלגה חודשית והשמה מיידית בתום ההכשרה בחברות ההייטק המובילות במשק. נשמע חלום? זה לא! כך בדיוק עובדת 'תוכנית קודקוד'.

לחצו כאן למעבר לתוכנית ההייטק היוקרתית>>>

תכנית קודקוד נועדה לאפשר לגברים חרדים בגילאי 21 - 26, רכישת מקצוע וניסיון בעבודה באמצעות מסלול לימוד מקצועי באווירה שמורה. במסגרת תכנית קודקוד משתלבים התלמידים ביחידות המחשוב של חיל התקשוב והסייבר וכן בחיל המודיעין וביחידה המפורסמת 8200, ולומדים כיצד לפתח ולתפעל מערכות מחשוב צבאיות מקצועיות, תוך כדי רכישת מקצוע איכותי וניסיון תעסוקתי מעשי. עם תום התוכנית מתבצעת השמה בפועל בה משולבים הבוגרים במגוון תפקידי מפתח בחברות הייטק ישראליות ובינלאומיות למשרות מרתקות בתחומי הסייבר ופיתוח התוכנה.

מדובר בלא פחות ממהפכה ובבשורה עבור מחפשי העבודה בציבור החרדי. אם עד היום מסלולי הכשרה שונים לא התאימו ב- 100% עבור החרדי הממוצע, הרי שבתוכנית של קודקוד אין שום צורך בפשרה ובויתור ולו הקטן ביותר באורח החיים החרדי של הלומדים בתוכנית.

על אף שמדובר בתוכנית ביטחונית, חשוב לציין כי כל תהליך ההכשרה והעבודה מתבצע בתוככי הערים החרדיות החל מהמכינה וכלה בעבודה עצמה שתתבצע במרכז פיתוח ייעודי של מערכת הביטחון בבני ברק.

אחד היתרונות הגדולים של התוכנית הוא הניסיון. כאשר חוץ מהרמה הגבוהה של הלימודים, מקבלים התלמידים ניסיון מעשי בעבודה וכך כאשר יוצאים לשוק העבודה בתום התוכנית, יש לבוגרים נתוני פתיחה מצוינים על פני מי שזה עתה סיים לימודים בתוכניות אחרות או תואר, אבל אין לו ניסיון בשטח (המעסיקים כמובן מעדיפים את מי שלא צריך לחנוך אותו מאפס). מיותר לציין שכמובן כאשר מוסיפים למשוואה את השם היוקרתי 8200 – יחידת המודיעין שקנתה לה שם בכל העולם, הדלתות נפתחות בקלות יתירה.

בלי לוותר על לימודי קודש או עבודה

מכיוון שהמשתתפים בתוכנית הם נשואים, שלרוב צריכים לתמוך ולסייע בבית וחלקם כמובן לומדים בכולל חלק מהיום, כחלק מכללי היסוד של התוכנית בתקופת לימודי המכינה  וכן בתקופת העבודה עצמה במערכת הביטחון  ישולבו לימודי דף היומי ושיעורי תורה במהלך סדר היום, כך המשתתפים יכולים לנהל חיי משפחה ואורח חיים תורני, במקביל ללימודים ולעבודה תוך שמירה על לימוד תורה וקביעת זמנים ללא פשרות ואפילו שיעורי תורה למעוניינים, ומי שחשקה נפשו, לגשת, לפתוח ספר וללמוד בשעות הייעודיות כאוות נפשו.

הדבר החשוב ביותר עבור הוגי התוכנית הוא שמירה על שגרת יומם של המשתתפים, כולל זמני תפילות כסדרן, כך למשל ניתן להגיע למרכז הפיתוח הייחודי של תוכנית קודקוד, אחרי תפילת שחרית בנחת ואם יש צורך גם אחרי ליווי הילדים למסגרות.

הכשרה קצרה במשרד הביטחון או תואר?

כל מי שמכיר קצת את המצב בשוק ההייטק היום, יודע שלימודים בלבד, לא מבטיחים כלום. כלומר, גם במידה ומצליחים להשיג מלגת לימודים, עדיין נותרת השאלה הבוערת: איך מתפרנסים במהלך הלימודים?
זה נהיה סוג של מרדף וניסיון לעבוד מפה ומשם, תוך כדי תמרון בין זמני הלימודים. תוכנית קודקוד לעומת זאת, מציעה מעטפת כוללת עבור התלמידים. כך מי שמצטרף לשירות במצב בו הוא נשוי עם ילדים, זכאי לקבלת דמי תשמ"ש (תשלום משפחה) מורחבים עד סך של 6,000 ₪ בחודש, שנועדו להבטיח את השקט הכלכלי שלו.

אין ספק, בתוכנית קודקוד עושים הכל כדי שהלומדים, יוכלו לשבת וללמוד ברוגע נפשי ובנחת. כל זאת בנוסף לניסיון המעשי, כי הרי לימודים רגילים לא מספקים כמובן.

אם גם אתם רוצים להשתלב בשירותי הביטחון הנחשבים ביותר, השאירו פרטים בטופס>>>

חרדים בהייטק 8200

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד