ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
חשש מהסלמה גרעינית

רוסיה הוזהרה מפני שימוש בטענת שווא על "פצצה מלוכלכת"

בעלות הברית המובילות של אוקראינה מזהירות את רוסיה מפני טענות שווא על "פצצה מלוכלכת" שתיתן תירוץ לרוסיה לשגר נשק גרעיני או כימי לעבר ערי אוקראינה. "העולם יראה ניסיון להשתמש בטענה הזו כעילה להסלמה", נכתב בהצהרה

רוסיה הוזהרה מפני שימוש בטענת שווא על "פצצה מלוכלכת"
אילוסטרציה צילום: ארכיון

דיפלומטים בכירים מצרפת, בריטניה וארצות הברית, שלוש מבעלות בריתה החזקות ביותר של אוקראינה, פרסמו הצהרה משותפת נדירה שדחתה את הטענה של רוסיה כי אוקראינה מתכוננת להשתמש ב"פצצה מלוכלכת" כביכול בשטחה שלה, וכינתה זאת "אמתלה של למוסקבה".

בהצהרה משותפת שפרסמה צרפת, שלוש הממשלות אישרו כי כל שרי ההגנה שלהן שוחחו עם שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, ודחו את "האשמות השווא של רוסיה לגבי פצצה מלוכלכת". בהודעה נאמר כי "העולם יראה בכך ניסיון להשתמש בטענה הזו כעילה להסלמה".

החשש במערב כי רוסיה תפברק שימוש אוקראיני ב"פצצה מלוכלכת" מלאה חומרים מסוכנים עם חומר רדיואקטיבי. וכך תהיה לה עילה לתקוף את אוקראינה עם פצצה כימית או גרועה מכך. רוסיה לא גיבתה את האשמות שלה עם ראיות, ושר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, כינה את ההצהרות "שקרים".

בהצהרה נפרדת, שר ההגנה הבריטי, בן וואלאס, אמר כי שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו האשים את בעלות בריתה של אוקראינה, כולל בריטניה, בתכנון "להסלים את הסכסוך באוקראינה". וואלאס הפריך את הטענות הללו בהצהרה, ו"הזהיר כי אין להשתמש בהאשמות כאלה כעילה להסלמה גדולה יותר".

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו שוחח בימים האחרונים עם שרי ההגנה של צרפת, בריטניה וארצות הברית, שר ההגנה האמריקני לויד ג'יי אוסטין שוחח עם מקבילו הרוסי ביום ראשון בפעם השנייה תוך שלושה ימים, כך אמרו גורמים אמריקאים, השיחה נועדה לשרטט את הקווים האדומים שעלולים לעורר את רוסיה לפתוח במתקפה גרעינית על אוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה צרפת בריטניה נשק גרעיני ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד