כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מעודד או מדאיג?

שיעור האבטלה ירד, אך גם שיעור התעסוקה

שיעור האבטלה בישראל ירד בחודש ספטמבר ל-3.9%, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום | במקביל שיעור התעסוקה, החשוב יותר בתקופות של שגרה, ירד גם הוא ל-61.2% בספטמבר, שיעור נמוך בהשוואה עולמית

שיעור האבטלה ירד, אך גם שיעור התעסוקה
לשכת התעסוקה בירושלים צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

שיעור האבטלה הרחב בחודש ספטמבר עמד על 5.2% שהם 228.8 אלף איש, זאת לעומת 5.4% באוגוסט, כך פרסמה היום (שני) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הצפי הוא שבחודש אוקטובר אחרי החגים תמשיך חזרת העובדים לשוק העבודה ושיעור האבטלה ירד עוד יותר. גם בחישוב האבטלה המורחב, הכולל מובטלי קורונה, מדובר ב-5% בלבד, נתון שנחשב נמוך מאוד.

הירידה הזו נובעת מחזרת מפוטרי הקיץ העונתיים, בייחוד עובדי חינוך וחינוך משלים, חלק גדול מהם במגזר החרדי, לעבודה. בכך חזר שיעור האבטלה לשיעור הנמוך שבין 3% ל-4%. שיעור אבטלה כזה נחשב להיעדר אבטלה בפועל ולאבטלה חיכוכית הנובעת מחילופי עבודה.

שיעור התעסוקה מכלל האוכלוסייה עמד בספטמבר על 61.2% ושיעור ההשתתפות בשוק העבודה על 63.7% (לעומת 61.6% ו-64.2% באוגוסט, בהתאמה). בתקופה זו, בעת ששיעור האבטלה נמוך כל כך, ישנה התייחסות גדולה יותר לנתון על שיעור התעסוקה, משום שהוא מעיד על הפעילות במשק.

העובדה שהוא נמצא בטווח שלפני הקורונה ומעלה מעידה על התאוששות שוק העבודה. שיעור המשתתפים בכוח העבודה שמורכב ממועסקים ומובטלים ירד מ-64.2% באוגוסט ל-63.7% בספטמבר.

מספר העובדים שפוטרו מאז תחילת משבר הקורונה במרץ 2020 וכיום אינם מחפשים עבודה עמד על 32 אלף, לעומת 35.1 אלף באוגוסט. מספר הנעדרים ממקום עבודתם מסיבות כלכליות (מי שהוצאו לחל"ת בשל צמצום בהיקף העבודה או השבתת מקום העבודה) עמד על 16.4 אלף, לעומת 16.8 אלף באוגוסט.

שיעור האבטלה נתוני תעסוקה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס)

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד