ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

המלחמה ברב סתיו 2 • החרדים בחיפה ייאבקו בו

הרשימה החיפאית, המשותפת ל'אגודה', 'דגל' וש"ס, יצאה לדרך • בין המטרות: מניעת בחירתו של הרב סתיו כרבה של חיפה

הרב סתיו. צילום: צהר
הרב סתיו. צילום: צהר

נחנך מטה הבחירות המרכזי של הרשימה החרדית המאוחדת בעיר חיפה. הרשימה, שסימנה שסג, מאחדת את כל הקהילות החרדיות והדתיות בחיפה והיא משותפת לסיעות דגל התורה, אגודת ישראל ושס.

במעמד חנוכת המטה והשקת קמפיין הבחירות השתתפו רב הקהילה החרדית הרב יוסף יחיאל במברגר, הרב פרץ מאייר, ראש מוסדות 'שבילי אור', חברי הכנסת יעקב אשר, מנחם אליעזר מוזס ודוד אזולאי.

המעמד נפתח באמירת פרקי תהלים לרפואתם השלמה של הגר"ע יוסף והאדמו"ר מסערט ויז'ניץ.

הגר"י במברגר אמר במשאו כי "זו מערכה שהרבה גופי תורה תלויים בה, מדובר על מלחמת קיום לעתידה של היהדות החרדית, אין מדובר בעוד מערכת בחירות, זהותה היהודית של חיפה עומדת על הפרק".

כפי שכבר דווח ב"בחדרי חרדים", השבוע נכנס יו"ר הרשימה המאוחדת - מיכאל אלפר - למעונו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שאמר לו כי אין לחתום על הסכם עודפים עם הבית היהודי בחיפה בשום פנים ואופן.

מהנהלת המטה מוסרים לנו כי משמעות הדברים ברורה. גם במחיר של איבוד קולות אין לעשות שותפות עם אלו ששותפים להרס עולם התורה.

יו"ר הרשימה המאוחדת, אלפר, אמר במעמד כי הפסוק יעשו כולם אגודה אחת אינו משאלת לב בלבד. "הסיבה שנו הולכים למערכת בחירות היא בשביל לעשות אגודה אחת ואחדות בין כל המגזרים".

הוא הזכיר כי המסר שיוביל את קמפיין הבחירות הוא שיש בידי הציבור החרדי בעיר את הכוח לשנות את העתיד והתייחס לסלוגן שנבחר "בידינו לשנות את העתיד", אותו עתיד שיו"ר 'יש עתיד' ואחרים מנסים לתכנן עבור הציבור החרדי".

אלפר הבהיר כי "חיפה היא עיר חילונית שיש לה עירייה שאינה ערה לצרכי היהדות החרדית. כל ההישגים של השנים האחרונות הושגו למרות מדיניות העירייה. ברור שייצוג אמיתי של הציבור החרדי בעירייה ישנה את גישתה לצרכי הדת בעיר".

עוד ציין כי בקדנציה האחרונה נעשתה מהפכה אמיתית בעיר לה היה שותף הרב אריה בליטנטל, והיא נגעה לכל תחום בחייהם של תושבי חיפה, אך הבהיר כי המלאכה עדיין רבה.

אלפר הוסיף ואמר כי "האחדות בין כל הקהילות החרדיות בחיפה מוכיחה כי זו לא פוליטיקה, זו יהדות. אנחנו מדברים כאן על צרכי יהדות בסיסיים כגון מקוואות, שיקום מערכת שירות הדת בעיר, פיתוח מערכת החינוך התורני, מניעת בחירתו של דוד סתיו לרבה הראשי של חיפה ועוד".

"זו מלחמה שנועדה לגרום לעירייה להכיר בקיומם של יהודים חרדים בעיר", סיים.

במהלך כינוס האחדות ואירוע פתיחת המטה נודע כי פעילי המטה המאוחד כבר קיימו עשרות חוגי בית וכי כ-1,500 מצביעים חדשים מקרב הציבור החילוני והדתי-לאומי הבטיחו להצביע עבור הרשימה המאוחדת "בגלל האחדות ובגלל היהדות".
חרדים בחירות חיפה הרב דוד סתיו רשימה מאוחדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד