כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
חסר תקדים

המוסד החרדי הונה וישלם 8 מיליון דולר

ישיבה חסידית בניו יורק, הודתה בשימוש בכספים בצורה לא חוקית. הכסף הגיע מסיוע מזון פדרלי ותוכניות אחרות. המוסד החסידי השתמש במרמה במיליוני דולרים ממגוון תוכניות ממשלתיות בהונאה במשך שנים, כך הודה המוסד בבית המשפט הפדרלי

המוסד החרדי הונה וישלם 8 מיליון דולר
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

באופן חסר תקדים, משרד המשפטים פרסם ביידיש כי ישיבה חסידית בניו יורק השתמשה בכספי סיוע בצורה לא חוקית, יותר מ-2,000 נערים לומדים במוסד בוויליאמסבורג, ברוקלין, המוסד השתמש באופן לא חוקי בכסף מתוכניות ממשלתיות לארוחות צהריים בבית הספר, טכנולוגיה וטיפול בילדים.

הם גם הודו שהקימו משרות פיקטיביות עבור חלק מהעובדים, תוך תשלום לאחרים במזומן ובקופונים, כדי שהעובדים יוכלו להצהיר על משכורת נמוכה, וכך להיות זכאים לקבל כספי רווחה, כך על פי הסדר טיעון שהוגש לבית המשפט המחוזי הפדרלי בברוקלין.

באופן חסר תקדים משרד המשפטים האמריקאי פרסם את פסק הדין ואת האשמות ביידיש, כדי שדוברי יידיש ואלו שפחות טובים באנגלית, יוכלו לקרוא את זה. בית הספר ישלם קנסות בסך 5 מיליון דולר בנוסף ליותר מ-3 מיליון דולר שכבר שילם כפיצוי במסגרת העסקה כדי להימנע מהעמדה לדין.

"ההודאה היום מבהירה שהייתה תרבות נרחבת של הונאה ותאוות בצע, אמר מייקל ג'יי דריסקול, עוזר המנהל האחראי במשרד ה-FBI בניו יורק, "אנחנו מצפים שבתי ספר יהיו מקומות שבהם מלמדים את התלמידים איך לעשות דברים כמו שצריך. מנהיגי יצאו מגדרם לעשות את ההיפך, ויצרו מערכות מרובות של הונאה כדי לרמות את הממשלה".

כחלק מההונאה, מנהלי המוסד לקחו כסף שנועד להאכיל ילדים ובמקום זאת השתמשו בו כדי לסבסד אירועים למבוגרים, כך מסרו הרשויות הפדרליות ביום שני.

וויליאמסבורג משרד המשפטים הונאה בית ספר חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד