כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סקרים מגמתיים

לו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום זו היתה התוצאה המעניינת

שני סקרי מנדטים שמתפרסמים הערב מציגים תוצאה שונה אולם מעידים על מגמה. הליכוד חוזר לגדול על חשבון הציונות הדתית, גוש הקואליציה הנוכחית נחלש, מלבד גנץ שמתחזק מעט על חשבון ליברמן ומיכאלי | והמפלגות שמרחפות ומתגרות בסכנת ההחלקה אל מתחת לאחוז החסימה 

לו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום זו היתה התוצאה המעניינת
שלט בחירות של הליכוד בירושלים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שבוע לפתיחת הקלפיות, האם חל שינוי מגמה בתוך הגושים? לראשונה זה זמן רב נתניהו מתחזק על חשבון סמוטריץ ובן גביר ולא להפך, ואולי הסיבה היא הקלטות סמוטריץ שנחשפו אמש. גנץ מתחזק בשני מנדטים על חשבון אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי.

לפי סקר מנדטים של שערך מכון מדגם בהנהלת מנו גבע עבור 'חדשות 12', לו הבחירות היו נערכות היום, התוצאות שהיינו רואים הערב היו נראות כך: 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו עם 32 מושבים בכנסת הבאה, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד - 24, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' בראשות בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר - 13, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ עם 13 מושבים גם כן.

קמפיין עידוד הצבעה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

מפלגת ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי נחלשת לפי הסקר ויורדת מ-9 ל-8, לעומתה 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף שומרת על כוחה עם 7 מושבים בכנסת הבאה. שלוש מפלגות מקבלות חמסה-חמסה 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן, 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי ומפלגת 'מרצ' בראשות זהבה גלאון עם 5 מושבים כל אחת.

בתחתית על סף אחוז החסימה נמצאות המפלגות הערביות רע"מ של מנסור עבאס עם 4, וחד"ש-תע"ל של אחמד טיבי ואיימן עודה עם 4 מושבים.

מתחת לאחוז החסימה בסקר 'חדשות 12': מפלגת בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה עם 2%, 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד עם 1.8% ו'ישראל חופשית' של אלי אבידר שחוזר לחיים אחרי סקרים רבים עם 1.4% מקולות המצביעים.

לפי הסקר, גוש נתניהו היה מסיים הערב את הבחירות עם 60 מנדטים, מול גוש הקואליציה הנוכחית שהיה מסיים עם 56 מנדטים וגם עם חד"ש תע"ל אין לו ממשלת רוב בכנסת.

סקר 'ערוץ 14' עקבי כמה סקרים ברצף - יש ממשלה לנתניהו

סקר מנדטים של 'ערוץ 14' ומכון 'דיירקט פולס' שהתפרסם הערב נשאר עקבי זה כמה סקרים ברצף, ולפיו ראש הממשלה הבא הוא בנימין נתניהו בראשות קואליציה המונה 62 חברים.

אווירת בחירות ברחוב החרדי | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

לו הבחירות היו נערכות היום זו היתה חלוקת המנדטים בין המפלגות: 'הליכוד' עם 34, 'יש עתיד' עם 23 מושבים, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' - 12, כמו גם 'המחנה הממלכתי' שמצליח להשוות גם בסקר זה ל-12 מושבים.

בגזרת המפלגות החרדיות, הללו שומרות על כוחן, כאשר ש"ס משיגה 9 ו'יהדות התורה' - 7. 'ישראל ביתנו' לפי סקר זה נחלשת במנדט אחד מהכנסת הנוכחית ויורדת ל-6, 'מרצ' לעומתה נחלשת בשני מנדטים ל-5 ואילו 'העבודה' נחלשת בשלושה מנדטים מהבחירות הקודמות וצונחת מ-7 ל-4 סביב אחוז החסימה המסוכן וזאת ברקע רצונה של היו"ר מרב מיכאלי להוביל תחבורה ציבורית בשבת רח"ל.

בתחתית נמצאות המפלגות הערביות רע"מ וחד"ש-תע"ל עם ארבעה מושבים כל אחת ודי שאחת מבן לא תעבור ויתכן כי גוש נתניהו יגדל אף ל-65 מושבים ויותר.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות: בל"ד עם 2% ו'הבית היהודי' עם 1.9% מרחק כמנדט וחצי מאחוז החסימה. 

לפי הנתונים גוש נתניהו מונה 62 חברי כנסת, לעומת גוש הקואליציה הנוכחית שמונה 54 חברי כנסת כשבתווך חד"ש-תע"ל עם 4 מושבים, אך גם הם לא מועילים לגוש לשם הקמת ממשלה חלופית.

סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25 ערוץ 14 ערוץ 12 מנו גבע מדגם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד