י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"יש לך כיפה? לא מתאים" • חרדי שרצה לעבוד מספר

שמעון ועקנין חזר בתשובה וגילה: מאז הוא נדחה על-ידי מעסיקים • ארגון 'עבודות לחרדים': "יש דעה שלילית על העובד החרדי"

אילוסטרציה. צילום: פלאש90
אילוסטרציה. צילום: פלאש90

הקרע בין חרדים וחילונים יוצא ממסדרנות הכנסת ומחלחל לרחוב הישראלי: אל מערכת 'בחדרי חרדים' מגיעות תלונות רבות של חרדים שמנסים להתקבל לעבודה, אך נדחים בשל השתייכותם המגזרית.

שמעון ועקנין הינו יליד תל אביב ששינה את אורחות חייו והפך לחרדי, בהשפעתו של רבי שמעון חררי. טרם החזרה בתשובה, עבד בתחומים שונים, ביניהם: מלצרות, מכירות, ועוד.

לאחר שהפך לחרדי חיפש עבודה בעיר מגוריו באותה תקופה, בת ים, כדי למצוא עבודה חלופית ההולמת את אורח חייו החדש. להפתעתו, כישוריו וקורות חייו, לא סייעו בכדי להתקבל. מה שחצץ וחסם בפניו את האפשרות למקור פרנסה, הייתה הכיפה שלראשו.

"עברתי גם בחנויות שבחוץ או בפנים התנוססו שלטים 'דרושים עובדים'", מספר שמעון ל'בחדרי חרדים', "אבל לא היה בכך כדי לסלול את דרכי פנימה. היו כמה בעלי חנויות, שלא בחלו להטיח בי בפנים: "אתה חובש כיפה, לא מתאים לנו". נפגעתי עד עמקי נשמתי. האם בגלל הכיפה שלראשי, לא אצטיין בעבודה? וכי היא מונעת ממני לעשות מלאכתי נאמנה? נהפוך הוא".

ועקנין ניסה מזלו גם בתל אביב, אך גם שם חזרה התופעה. הכיפה שעל ראשו, היוותה חייץ בפני קבלת מקום עבודה. המקום היחידי שבו היו מוכנים לקבל את ועקנין, היה רשות הדואר, לצורך שימושו כדוור: "הוסבר לי, כי מכיוון שאני מסתובב ברחוב ואינני צריך לשרת לקוחות, לא מפריעה להם הכיפה שלראשי".

נכון להיום, ועקנין לומד כל היום, אך עדיין מצפה כי יוכל למצוא עבודה בכדי לשלב תורה עם דרך ארץ.

סיפורו של ועקנין הגיע לידי ארגון 'עבודות לחרדים', המסייע בפתרונות תעסוקה לציבור החרדי, ובימים אלו מנסים להתאים לו מקום עבודה.

אביגדור רבינוביץ, מנכ"ל 'עבודות לחרדים', אומר לנו בתגובה, כי במהלך עבודתו היומיומית בסיוע למציאת מקומות עבודה הוא נתקל לא פעם בקשיים שמערימים מעסיקים על עובדים חרדים.

"לצערי, כיום, בשוק התעסוקה יש דעה שלילית על העובד החרדי. מוטלת עלינו החובה להוכיח כי גם במגזר החרדי יש רבים שרוצים להשתלב בשוק העבודה והעובד החרדי הוא מסור ואחראי ברמות הגבוהות ביותר", אומר רבינוביץ'.
עבודות לחרדים אביגדור רבינוביץ חרדים תעסוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד