כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פרעה המודרני

מנהל הערוץ הרוסי רוצה להטביע ילדים אוקראינים

מנהל רשת הטלוויזיה הרוסית במימון המדינה, הציע להטביע או לשרוף ילדים אוקראינים, וגרם לעורכת הראשית שלו לגנות את דבריו כ"פרועים ומגעילים". המנהל הושעה על ידי רשות השידור בבעלות המדינה. מנהל השידור השמיע הערות נבזיות בעבר ונחשב קיצוני אפילו בקרב תומכי פוטין

מנהל הערוץ הרוסי רוצה להטביע ילדים אוקראינים
אנטון קרסובסקי צילום: צילום מסך ערוץ RT

אנטון קרסובסקי, בן 47, מנהל ערוץ הטלוויזיה הרוסי הרשמי RT, אמר שהוא יטביע ילדים אוקראינים וישרוף אותם בחיים. העורכת הראשית של RT, מרגריטה סימונובנה סימוניאן, כינתה את זה 'פרוע ומגעיל'. שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, קרא לאסור בעולם לשדר את ערוץ RT.

אנטון קרסובסקי, הושעה מאז על ידי הערוץ שנתמך על ידי הקרמלין, מהלך שהפרשנים תיארו כ'מעט מדי ומאוחר מדי', כאשר הרטוריקה האנטי-אוקראינית ברוסיה מסלימה והופכת אלימה יותר ויותר. מנהל השידור השמיע הערות נבזיות בעבר ונחשב קיצוני אפילו בקרב תומכי פוטין.

קרסובסקי, שהוא עיתונאי בכיר ב- RT, אמר את הדברים במהלך ראיון עם סרגיי לוקיאננקו, סופר מדע בדיוני רוסי שגם מחזיק בדעות אנטי-אוקראיניות קיצוניות. קרסובסקי השמיע סדרה של הצהרות המצביעות על כך שהוא יהרוג את הילדים האוקראינים ומשתמש בהשמצה פוגענית לאורך כל השידור.

קרסובסקי אמר את ההערות בתגובה לתיאורו של לוקיאננקו כיצד, כאשר ביקר לראשונה באוקראינה בשנות השמונים, ילדים אמרו לו שהם יחיו חיים טובים יותר אם מוסקבה לא תכבוש את ארצם. "הם היו צריכים לטבוע בנהר, בדיוק שם הברווזון שוחה, פשוט תטביע את הילדים האלה, תטביע אותם בנהר טיסין, אתה זורק אותם לנהר עם זרם תחתי חזק".

בזמן שהוא מדבר, ניתן לראות את קרסובסקי מרים את אגרופו ומחקה איך הוא היה מטביע ילדים. "זו לא השיטה שלך, כותבי המדע הבדיוני אתם אנשים אינטליגנטים, אבל זו השיטה שלנו" הוא נראה אומר ללוקיננקו בחיוך. הוא אוסיף בחיוך שצריך להרוג את כל האוקראינים, לשרוף אותם חיים בבתיהם ולירות בהם.

קרסובסקי משמיע איומים אלימים נוספים לאורך המשך הראיון, הוא אומר שאוקראינה "לא אמורה להתקיים בכלל" ושואל "האם אוקראינה צריכה להישאר על מפת העולם בכלל".

בקטע קצר מהראיון, ששותף ברשתות החברתיות, קרסובסקי צחק גם מהדיווחים לפיהם חיילים רוסים ביצעו פשעי מלחמה ממהלך הפלישה.

בעקבות הדברים, העורכת הראשית של הערוץ, מרגריטה סימונובנה סימוניאן, תיארה את הצהרתו כ'פרועה ומגעילה'. "אולי אנטון יסביר איזה סוג של טירוף זמני ואיך זה יצא מלשונו, קשה להאמין שקרסובסקי האמין באמת ובתמים שצריך להטביע ילדים".

בתגובה להשעייתו של קרסובסקי, שרה ריינפורד מערוץ ה-BBC אמרה כי הערותיו הן "רק קצה הקרחון" וכי "דברי שטנה הם הנורמה כיום בטלוויזיה הממלכתית הרוסית בכל הנוגע לאוקראינה".

מלחמת אוקראינה רוסיה טלוויזיה תחנת טלוויזיה פרעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד