י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
טבח בקונצרט

60 בני אדם נורו למוות במיאנמר על ידי כוחות הצבא

טבח של צבא מיאנמר באזרחים. לפחות 60 בני אדם נהרגו באמצע קונצרט של מתנגדי משטר. קרוב ל-2,300 אזרחים נהרגו בתקיפה נגד התנגדות ו-15,000 בני אדם נעצרו בשנים האחרונות במדינה המשוסעת הנשלטת על ידי חונטה צבאית

60 בני אדם נורו למוות במיאנמר על ידי כוחות הצבא
ההרס אחרי התקיפה צילום: צילום מסך

צבא מיאנמר הרג אתמול 60 בני אדם, כולל מוזיקאים, בתקיפה אווירית קטלנית על קונצרט שנערך על ידי פלג מורדים מקבוצת המיעוט הקאצ'ין במדינה. המתקפה אירעה שלושה ימים לפני ששרי החוץ של דרום מזרח אסיה היו אמורים להשתתף בפגישה מיוחדת באינדונזיה כדי לדון בהתרחבות האלימות במדינה.

נראה שמספר ההרוגים בחגיגת המוזיקה במדינת קאצ'ין שבצפון המדינה הוא הגבוה ביותר במתקפה אווירית בודדת של הצבא מאז שתפס את השלטון בהפיכה בפברואר אשתקד, והפיל את הממשלה הנבחרת של אונג סן סו צ'י שנמצאת במאסר.

כלי תקשורת שתומכים באנשי קאצ'ין פרסמו סרטונים בהם נראו מבני עץ משוטחים. הצילומים הראו אופנועים פגומים, כיסאות פלסטיק ושאר פסולת מפוזרים על הקרקע. לא נמסרה תגובה מהצבא או מהתקשורת הממשלתית.

במשך עשרות שנים, המיעוטים של מיאנמר חיפשו אוטונומיה באמצעות התקוממויות, ההתנגדות האנטי-ממשלתית גדלה באופן ניכר ברחבי המדינה עם היווצרותה של תנועה פרו-דמוקרטית חמושה המתנגדת להפיכה הצבאית בשנה שעברה.

קרוב ל-2,300 אזרחים נהרגו בתקיפה נגד התנגדות ו-15,000 בני אדם נעצרו.

מיאנמר הרוגים ופצועים תקיפה אווירית פשעי מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד