כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האם יש סיבה לדאגה?

השופט מודה: אין דרך למנוע את זיוף הבחירות

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לשעבר השופט בדימוס חנן מלצר התייחס לאפשרות שיצוצו טענות להטיית תוצאות הבחירות | לדבריו: "כל אמירה שיש בה ניסיון לפגיעה באמינותן מזיקה" וגם, "תמיד צריך להיות מוטרדים. בעידן המודרני זה מטריד במיוחד"

השופט מודה: אין דרך למנוע את זיוף הבחירות
קלפיות ופתקי הצבעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבוע בלבד נותרו עד מערכת הבחירות החמישית בתוך פחות משלוש וחצי שנים, מערכת משולהבת שעתידה לקבוע את גורל הממשלה הבאה, זאת במידה ואחד הגושים יצליח להגיע לרוב שיאפשר לו לזכות במנדט. השבוע התייחס שופט העליון יצחק עמית לאפשרות של התערבות גורמים זרים בבחירות לכנסת, ואף מדה לגיטימציה מגורמי פנים. האם ישנה סיבה לדאגה?

שופט בית המשפט העליון בדימוס חנן מלצר, שכיהן כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית של הבחירות לכנסת ה־21 וה-22, התייחס לדברים בראיון לרדיו 103FM ואמר: "בחירות ואמינותן הן אחד הדברים החשובים בכל דמוקרטיה, תמיד צריך להיות מוטרדים. בעידן המודרני זה מטריד במיוחד, מספיק שיש את הדברים הללו אז אין צורך להוסיף עליהם ניסיונות לפגיעה באמינות מבפנים. כל אמירה שיש בה ניסיון לפגוע באמינות של תוצאות הבחירות מזיקה".

חנן מלצר | צילום: הדס פרוש, פלאש 90.

"אין שיטת בחירות אידאלית", טען, "אין אפשרות למנוע זיוף באופן טוטלי. דווקא השיטה שלנו, שנעשית לא באופן ממוחשב, מבטיחה יותר אמינות ומניעת אפשרות של התערבות זרה. כשהיו רעיונות לעבור לבחירה ממוחשבת, אני לפחות שללתי את הדבר הזה. ועדת הבחירות מורכבת מנציגים של כל המפלגות באשר הן. כל אזרח ואזרחית צריכים להשתדל למלא את חובתם האזרחית ולהצביע".

בסיום, הדגיש השופט בדימוס מלצר: "כל טענה שהייתה על איזושהי הטיה הועברה על ידי מיידית לחקירת המשטרה. בסופו של דבר התוצאות נמצאו אמינות. באף שיטה אין מאה אחוזים". באשר לטענה כי בליכוד יצלמו את ספירת קולות הבוחר, אמר: "יש כארבעים רשימות שמתמודדות בבחירות, תארו לכם שארבעים נציגים יצלמו את הכל וכל אחד יגיש ערעור. בדיקת הדברים תיערך עד הבחירות הבאות".

חנן מלצר זיופים בבחירות הצבעה בבחירות בחירות לכנסת ה-25 ועדת הבחירות המרכזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד