כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

"מרן הגראי"ל הוא ה'חפץ חיים' של הדור"

איזה קטרוג מיוחד יש בירושלים? • ומה אמרו על הגראי"ל שטיינמן כבר כאשר היה נער בן 14? • האזינו לרבה של שכונת רמות

"מרן הגראי"ל הוא ה'חפץ חיים' של הדור"

את אסיפת הרבנים של 'דגל התורה' בירושלים פתח הגאון רבי שלמה ניימן, רבה של שכונת רמות, "איני בא לומר דרשות, אלא רק לספר כמה עובדות על מנהיג היהדות הנאמנה, מכוון דרכה של תנועת 'דגל התורה'. אבי, הגאון רבי יצחק ניימן זצ"ל, שכיהן כרבה של קרית חיים בחיפה, זכה ללמוד בנעוריו בבריסק בחברותא עם יבלחט"א מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ועם הגאון הגדול רבי יוש'ע בער זצ"ל, בנו של מרן הגרי"ז סולובייצ'יק זצ"ל. כשהיו צעירים, כבני 18 שנים, הם למדו יחדיו בליל שבועות, במשך שתי לילות, את כל מסכת קידושין, מתוך התמדה ועמל רב.

"אבי זצ"ל סיפר לנו שגדולי הדור בבריסק התבטאו על רבי אהרן לייב עוד בהיותו נער צעיר מאוד - בגיל 14 שנים - ש'צומח כאן חפץ חיים חדש!' כבר אז ראו את הגדלות העצומה שלו, אדם פרוש, קדוש וטהור. שאל אביך ויגדך זקניך ויאמרו לך.

"ואם ה'חפץ חיים' היה כאן היום, האם היה מישהו מעז לערער על דבריו, ח"ו?! מרן רבי אהרן לייב הוא ה'חפץ חיים' של הדור, הקב"ה נתן לו את הכח להיות המנהיג של הדור וכולם הולכים אחריו. שאלו אותי פעם איך נראה מלאך, אמרתי שילכו למעונו ויביטו בפניו של מרן ראש הישיבה, אדם שבקושי אוכל ומסתגף כל ימיו, הרי זה נורא!"



הגר"י ניימן המשיך: "בפרשה שעברה קראנו, שהקב"ה עשה את הרקיע שיהיה מבדיל בין מים למים, ויקרא אלוקים לרקיע שמים. מדוע היה צריך לחפש שם אחר ולא רקיע? ומבארים הגדולים, ש'רקיע' מבדיל, עושה פילוג בין מים למים. ואילו 'שמים' עושים אחדות. הגמרא אומרת מאי שמים, אש ומים. הקב"ה לקח את שני הניגודים הגדולים ביותר, אש ומים ועשאם יחד. המים של התורה צריכים לאחד את כולם - ויפה שעה אחת קודם".

"כשעורכים תפילת 'מי שברך' לחולה מבקשים שהקב"ה ישלח רפואה שלמה מן השמים. מדוע דווקא מן ה'שמים', הפשט הוא שהאדם נברא מארבע מרכיבים, אש, מים, עפר ורוח. כשכל אחד נמצא על מקומו האדם בריא, וכשיש מלחמה פנימית בין המרכיבים הללו אדם נהיה חולה ומבקשים מהקב"ה שישלח רפואה מן השמים, כפי שבשמים עשה איחוד בין אש ומים, עושה שלום במרומיו, כך אנו מבקשים שנהיה בריאים, שלא תהיה מחלוקת בתוך גוף האדם.

"היום ה'חפץ חיים' של הדור זה מרן ראש הישיבה, ומה שמרן מורה לעשות, הרי שמוטל לפתחנו צו השעה של התורה הקדושה 'ועשית ככל אשר יורוך'!"

את דבריו סיים בשאלה מדוע בתפילת שבת מייחדים תפילה מיוחדת ב"ופרוש עלינו סוכת שלומך" על ירושלים, אחרי שכבר הזכירו על ישראל - והרי נכלל בזה גם ירושלים. אלא, דווקא בעיר ירושלים בה שוכן ביהמ"ק מבקש השטן לקטרג, רח"ל, ועל כן צריך לכך תפילה מיוחדת "ופרוש עלינו סוכת שלומך".

הגראיל שטינמן הקלטה רמות חפץ חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד