ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

"מאחורי הקלפי כל ספרדי יצביע למרן" • האזינו

בטור אישי בתוכנית 'מלוה מלכה' ברשת ב', מסבירה שרי רוט כיצד דווקא מחלתו של הגר"ע יוסף תסייע לש"ס

"מאחורי הקלפי כל ספרדי יצביע למרן" • האזינו



היה זה במוצ"ש האחרון, שעות אחדות לאחר שהשמועות על הטבה ניכרת במצבו של הגר"ע יוסף התפרסמו בכל כלי התקשורת. במהלך השבת נשם הרב בכוחות עצמו, ההתקדמות הרפואית נראית הייתה כפוסעת בצעדים משביעי רצון.

ובכל זאת, את הפינה שלי בחרתי להקדיש לרפואתו.

"עם כל הכבוד לבחירות המקומיות, בפינה שלי איך אוכל שלא להזכיר לכולנו את חובת השעה – תפילה על מרן פוסק הדור, רבי חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה, שנלחם על חייו במחלקת הטיפול הנמרץ בבית החולים הדסה עין כרם.

עם כל הכבוד לשמועות על כך שיש הטבה, המלחמה לא פשוטה – מלחמה לחיים ולמוות – העם כולו זקוק לו, העם כולו – חוצה מגזרים ועדות – מתפלל לרפואתו.

אני חשה שש"ס מתקשה לפתוח 'רציני' את מערכת הבחירות המקומיות. כי איך אפשר, כשהרב כל כך חולה? אני מתארת לעצמי אותם, באים להנפיק איזה שהוא שלט, אבל אומרים לעצמם, איך אפשר? הרב כל כך חולה?

וכך, בפלקטים, בבאנרים השונים שהם מפרסמים בכלי התקשורת, הם שבים ומכריזים "אוהבים אותך מרן". כי איך אפשר אחרת?

אולי יהיה מי שיחשוב שהם מפספסים את מערכת הבחירות הזאת. אבל בתחושה האישית שלי דווקא ה"אוהבים אותך מרן" יהיה מרשם הפלאים להצלחת הבחירות האלו מבחינת ש"ס.

כי תמצאו לי יהודי ספרדי, שיעז להטיל אל הקלפי שמו של מועמד, שהוא לא המועמד של ש"ס? איך הוא יוכל לעשות את זה למרן דווקא עכשיו, כשהוא חולה? זה כבר לא בחירות 'רגילות', מה שנקרא, שבהן בן אדם שכועס על ש"ס כי לא תיקנו לו את זה או לא נתנו לו מה שרציתי - אז אעשה זיוף קטן ואתן את קולי למועמד אחר.

הפעם זה שונה. לא אכנס לרשימת הערים שבהן יבוא הדבר הזה לידי ביטוי, כי אנחנו לא רוצים לדבר פוליטיקה. אבל אני לא בטוחה שתמיד האשכנזים מבינים איך פועל הלב הספרדי. יהיה המועמד הנגדי נחמד כאשר יהיה, חביב, מוצלח, חכם, כריזמטי – כל מה שתרצו – יהיה המועמד הספרדי מושמץ כאשר יהיה – אבל בשביל הספרדי הממוצע, שנכנס אל מאחורי הפרגוד, יש רק שיקול אחד שמדבר אל ליבו: הרב חולה, הרב יצטער באם המועמד של ש"ס יכשל, אז בוא נעשה לו נחת רוח ונשמח אותו.

אני אמנם אשכנזית, אז תשאלו, מאיפה אני יודעת את הדברים האלו? אלא שיש לי הרבה מאד שעות ש"ס מאחורי... אני חושבת שאני מכירה איך עובדת האמונה התמימה הספרדית, ומה זה בשביל הספרדי, גם בשבילנו האשכנזים, אז קל וחומר בשביל הספרדי שאצלו הרב עובדיה זה כל עולמו, ותמונתו תולה בסלון ביתו, ולא משנה אם הוא עם כיפה או בלי, עם כיפה שקופה או לבנה או שחורה – תאמינו לי, זה לא פשוט, הבחירות האלו יעמדו בסימן "מרן". מבחינת ש"ס.



ובשוליים סיפור אישי, שישלים את התמונה של שעות ש"ס שיש בידי.

לפני כמה שנים יצא לי להיכנס לחדרו של הרב. זה היה בתקופה בה התחלתי לשקוע עמוק בביצה הפוליטית ככתבת פוליטית באתר "בחדרי חרדים", והתחלתי לקלוט באיזה סוג של רפש מדובר, איפה אני נמצאת, לאן הגעתי ולאן נקלעתי... מאד חששתי. כל החיים שלי התחנכתי על ערכים של יושר והגינות והרגשתי שאני פשוט מתקשה לפעול כשהידיים שלי מונחות בתוך בוץ, והתפקיד שלי הוא לערבב את הבוץ הזה ולספר עליו לגולשים. אתם יודעים, פוליטיקה היא ביצת התככים, השקרים, השחיתות – עולם השקר.

ביקשתי להיכנס אל חדרו של הרב ולבקש ממנו ברכה לא שגרתית, שלא יידבק בי הרפש. ובאמת הרב נתן לי אז את ברכתו, לימים האירוע הזה כונה בשם "ראיון", אבל זה באמת לא היה ככה כי נכנסתי אליו 'על אמת' בשביל לבקש ברכה, הוא עצמו התחיל לדבר איתי וקלחה השיחה והפכה למעין ראיון, אבל אני אף פעם לא אומרת שהיה לי ראיון עם הרב. הייתה לי בקשת ברכה, נקודה. וכל השאר היה בעיני ממש שולי.

השבוע יצא לי לדבר עם הראשון לציון הרב עמאר. הוא ביקש לספר לגולשים על זה שהוא מארגן יום תפילה ועל כך שהוא קורא לקהל בערב ר"ח לעשות תענית ולהתפלל לשלומו של הרב. בתחילת השיחה שוחחנו כמה מילים על נושא העיתונות וסיפרתי לו את הסיפור על הברכה שקיבלתי מהרב. הוא כל כך התפעל, הוא כל כך התרגש, חשתי איך האהבה שלו לרב היא ממש מוחשית. זה היה כל כך מעניין כי בתקשורת עושה רושם שיש חלילה דם רע ביניהם. זה לא סוד שהרב עובדיה שלח לקרוא לו לביתו בערב יום הכיפורים, הוא הגיע לבקר אותו בביתו ובבית החולים – הפוליטיקאים מערבבים לנו את הבוץ ויוצרים מחלוקת, צריך לדבר עם האנשים, לשמוע את הקול של הרב עמאר כשהוא מדבר על הרב עובדיה, בהערצה ובהערכה, כדי להבין שעם כל הכבוד לפוליטיקה – הפוליטיקאים הם שעושים אותה עולם השקר. זו לא האמת. זה לא באמת.



מלווה מלכה: SARI


רשת ב' הגרע יוסף שס טור רפואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד