י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רדיפה והשעיה

"אשת המקורב לליברמן הורתה להקל באשרות העלייה מרוסיה"

עובד "נתיב" במשרד ראש הממשלה, טוען בתצהיר: "הושעיתי כי התלוננתי שראש הארגון, נטע בריסקין, העניקה אשרות עולה בניגוד לנהלים". לדבריו, סבל מ"רדיפה קשה ביותר מצידה". בספטמבר 2017 העובד ביקש ממנה את ההנחיות בכתב, אך היא סירבה לעשות כן

"אשת המקורב לליברמן הורתה להקל באשרות העלייה מרוסיה"
אביגדור ליברמן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

עובד "נתיב" במשרד ראש הממשלה מבקש מבית הדין לעבודה צו מניעה לאחר שלטענתו התלונן כי ראש הארגון, נטע בריסקין - המקורבת לליברמן, לדבריו - הורתה להקל באשרות עלייה מרוסיה, ולאחר שמידע נגדה התפרסם בתוכנית "המקור" הוא זומן לשימוע והושעה, כך מפרסם הבוקר נטעאל בנדל ב'ישראל היום'.

בתצהיר שהגיש באמצעות עו"ד אילה הוניגמן נגד נציבות שירות המדינה, ציין העובד רון שכטר כי בריסקין "היא אשתו של בני בריסקין, שבזמנו היה אחראי לקולות הרוסיים בליכוד, ועם הקמת מפלגת ישראל ביתנו הפך מקורב של העומד בראשה, אביגדור ליברמן" לטענתו, "לא מופרך להניח כי מינויה של הגב' בריסקין לתפקיד בשנת 2017, בהיעדר כל רקע או ניסיון מקצועי מצידה בתחום העיסוק של נתיב, קשור לתפקידיו של בעלה".

בתצהירו הוא כתב כי לאחר שיחות עימה, "התברר לי במהרה כי אין ברצונה ללמוד ולהיחשף למהות העבודה בנתיב, וכי מטרתה אחת ויחידה - לוודא שאסכים לשתף פעולה עימה בדרישותיה להקלות בקריטריונים לאישור אשרות עלייה. כך ממש".

לדבריו, הבהירה בריסקין בשיחות אלו "באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי היא מעוניינת להקל בקריטריונים, ובכך להקל על מתן אשרות עלייה. הבהרתי לה כי דרישותיה אלו להקלות מרחיקות לכת ועלולות לפתוח פתח לתעשיית זיופים, וכי הן בניגוד לדין". שכטר אף ציין כי בספטמבר 2017 ביקש ממנה את ההנחיות בכתב, אך היא סירבה לעשות כן.

ב-2020 נפתחה נגדו חקירה בלהב 433, בעקבות מידע שהגיע לדבריו מתוך נתיב בחשד לעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. עם פתיחת החקירה, זימנה אותו בריסקין לשימוע - שלבסוף בוטל, וגם תיק החקירה נסגר כעבור ארבעה חודשים.

"התלוננתי נגד בריסקין ופולישצ'וק במסגרת חקירתי ותיארתי באריכות את התנהלותם הלא חוקית, בדרך של מתן אשרות עלייה בניגוד לנהלים וסיוע לגורמים מקורבים ופוליטיים", כתב בתצהיר. כעת, פרק זמן ארוך מאוד של שנתיים מאז השימוע, הודיעו לו מהנציבות כי הושעה מעבודתו וכי מוגשת נגדו תובענה משמעתית - ועל כן מבקש שכטר מבית הדין צו מניעה.

אביגדור ליברמן נתיב גיור עליה לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד