י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
טוויסט כפול

מזל תאומים רע: מה עושים כשאחד מהאחים מתקדם יותר מהשני?

הם היו שני אחים זהים, חברים, אולם האחד ניחן בכישרון מבורך בעוד השני לא מצא עצמו בבית הספר בשל קשת בעיות רגשיות ותחושתיות שהקשו עליו במהלך הלימודים • הסיפור הגיע לפתח מכון נוירומוטוריקה שמסייע בפתרון בעיות קשב הנובעות מאיזון שמיעתי לקוי ורגישות יתר וכך קיבל טוויסט מעניין

מזל תאומים רע: מה עושים כשאחד מהאחים מתקדם יותר מהשני?
תאומים. אילוסטרציה צילום: FREEPIK

כל הורה לילד עם בעיות קשב וריכוז, נושא עול כבד על כתפיו. הדאגה להתנהלותו התקינה של הילד טורדת שלווה. אולם הסיפור הבא חריג אף יותר ומציג בעיה כפולה, באופן דו משמעי.

חיים ומנשה היו זוג תאומים זהים. גדלו יחד, שיחקו יחד והסבו המון נחת להוריהם כאשר על ראשם הורעפו פידבקים חיוביים על הצמד-חמד הזהה והחמוד.

אולם השנים חלפו, והתמימות הילדותית פינתה את מקומה לבעיות משמעת והתנהגות בכיתה. אך ההפרעה לא הייתה משותפת לשניים. בעוד חיים קצר שבחים ממלמדיו, התנהגותו של מנשה הייתה טעונה שיפור רב.

"מנשה לא היה מקשיב לשיעורים בכלל ולא זו בלבד, הוא גם היה מציק ומפריע למורים", חושפים הורי התאומים בשיחה מיוחדת. "כעת התמודדנו עם בעיה כפולה, גם עם ילד בעל הפרעות קשב וריכוז וגם עם פער בהתפתחות ובהתקדמות בין שני הילדים. המחנכים מאוד מזהירים על כך, כיוון שזה עלול ליצור קנאה ומריבות ביניהם".

המשפחה המתגוררת באזור המרכז, שמעה זה מכבר על סניף מכון נוירומוטוריקה בבני ברק, המאבחן ומטפל בבעיות קשב וריכוז הנובעות בין היתר משמיעת יתר של רעשים כשמדברים איתם רגישיות לתוויות בגדים או לטקסטורות של בגדים בכלל וכן בררנות באוכל ורגישויות יתר לריחות. השיטה תאמה את הבעיות מהן סבל הילד וכפי שממליצים המומחים הם לא בזבזו זמן מיותר, שכן ככל שגודעים את הבעיה בתחילתה, יש סיכוי טוב יותר להצליח בטיפול בצורה יעילה יותר ומהירה יותר. 

קצת על שיטת נוירומוטוריקה: גישת הטיפול החדשנית, מטפלת בבעיית האיזון השמיעתי המהווה גורם מרכזי בביות הקשב. באמצעות השמעת רעשים במכשיר ייחודי שמזהה אלו רעשים מציקים לילד.ה ועל ידי האזנה חוזרת ונשנית, היא מחזירה את האיזון השמיעתי למוטב. על ידי טיפול זה גם לומדים הילדים לווסת את עוצמת התגובות ההתנהגותיות בשאר התחומים, כגון פגיעת יתר, בררנות יתר ועוד וכך גם לומדים להתמודד עם גירויים חושיים שנקלטים מהגוף ומהסביבה ביומיום.

את תהליך הטיפול עבר גם מנשה ובהצלחה מרובה, כפי שמעידה אמו. "זה פשוט מדהים מה שהטיפול הזה חולל בו. הוא הפך מילד שמפריע בשיעור, לילד שמשתתף ומקשיב ומבין ומוציא 'מאות' במבחנים ומממש את הפוטנציאל הגדול שידענו שיש בו. פשוט עושה נחת ויתירה מכך, הצלנו את הקשר הבריא והחזק בין שני האחים".

היא מוסיפה נקודה מרתקת נוספת. "במכון יש מענה מקיף. הרבה מעבר לטיפול במכשיר בלבד, מקבלים שם גם הדרכה הורית חשובה וכן מעניקים טיפול עם יחס אישי לילד. בטיפול הם סיפקו לנו זווית מאוד חשובה, לגבי גידול תאומים. הם זיהו כי אנחנו מצפים משניהם לתוצאות דומות ולהתנהגות תואמת, אף על פי שהם אחים שונים ונפשות שונות והדבר הזה קצת הביא איתו ציפיות מוגזמות מהילד שחש את זה והגיב לכך באופן שלילי. התובנה הזאת מאוד חשובה ומסייעת לנו עד היום".

מורים ברחבי הארץ מעידים כי הם רואים במוחש את השינוי התנגהותי של הילדים אשר עברו את הטיפול אותו מציע מכון נוירומוטיקה וכי יחסיהם לחברים וההקשבה בשיעור השתפרו לאין ערוך.

למכון נוירומוטריקה שני סניפים, בחיפה ובבני ברק. השאירו פרטים לייעוץ ולמידע נוסף>>>

תאומים נוירומוטוריקה אבחון בעיות קשב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד