ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

"הכל מכור מראש. הילד עצור בתנאים איומים"

בראיון ל'בחדרי חרדים' מספר אביו של אחד מבחורי הישיבה העצורים על מצב המשפחה • מה סיפרו לישיבה בה לומד בנו?

צילומים: פלאש 90
צילומים: פלאש 90



אתמול (א) בשעות הצהרים הותר לפרסום, כי חוקרי ובלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים עצרו בשבועות האחרונים 14 קטינים יהודים, כבני 13-16, תושבי ירושלים, הלומדים בישיבות ברחבי הארץ, אשר פעלו בחודשים האחרונים כחבורה מאורגנת ששמה לעצמה יעד לפגוע בערבים וברכושם מתוך "שנאת ערבים וכנקמה לפיגועים שבוצעו נגד יהודים" - כדוגמת דקירת היהודי סמוך לשער שכם לפני מספר חודשים.

החשודים הובאו מאז מעצרם להארכת מעצר, ובית המשפט האריך את מעצר חלקם עד היום. ארבעה מהם שוחררו בתנאים והגבלות על ידי חוקרי הימ"ר מפאת גילם הצעיר (13 וחצי). החקירה נמשכת ובמשטרה אומרים כי צפויים מעצרים נוספים.

שלושה מהצעירים הובאו היום לבית המשפט, ומעצרם הוארך עד ליום חמישי.

עוד בנושא:
14 צעירים סימנו יעד: לפגוע בערבים

אביו של אחד העצורים, מגולל בכאב את השתלשלות העניינים.

"בשבוע שעבר ביום רביעי, הגיעו שני שוטרים בשעות הערב, וביקשו לשוחח עם בני בן ה-15, שטרם שב. לשאלתינו, אמרו השוטרים כי הם רוצים לשאול אותו מספר שאלות, בנוגע למעשים שעשו חבריו. מאחר והוא לא היה בבית, הם השאירו מספר טלפון, וביקשו שנעדכן כשיגיע.

"כ-10 דקות לאחר שסיים את לימודיו עם החונך ושב הביתה, סיפרנו לו על כך, הוא אמר בביטחה כי אין לו מה לפחד, היות ושמע על כך שנעצרו מספר נערים מהשכונה, והוא אין לו שום דבר להסתיר. צלצלנו למספר שהביאו לנו, ורכב אזרחי עם שני שוטרים הגיעו, אשתי ובני הצטרפו אליהם לנסיעה למגרש הרוסים.

"עם הגעתם למגרש הרוסים, בני הוכנס לחדר חקירות, ואשתי נותרה להמתין לו בחוץ. לאחר כשעתיים, כששאלה שוב ושוב למה הוא עוד לא יצא, השיבו לה 'למה את ממתינה? הבן שלך עצור, אין לך מה לחכות לו'. היא החלה לבכות ולהתחנן, אך דבר לא עזר. לאחר כשעה בני הגדול הגיע ולקח אותה הביתה.

"למחרת ביום חמישי, הוא נלקח לבית המשפט להארכת מעצר. המשטרה ביקשה הארכה של שמונה ימים, אך השופטים נעתרו חלקית, ומעצרו הוארך בשלושה ימים, עד היום.

"היום נאמר לנו להגיע לדיון שני בעניינו בשעה 12:00 בצהרים, אך רק בשעה 14:00 לערך החל הדיון, יחד עם שני צעירים נוספים, המואשמים בדברים אחרים.

"תוך כדי ההמתנה מרוטת העצבים, אני שומע את השוטרת מזמינה את כלי התקשורת, על מנת להציג בפניהם את ההישגים שלהם במעצרים שהם הצליחו לבצע. את מי הם עצרו? נער שיושב ולומר מהבוקר עד הלילה! בזה הם מתפארים? הוא יוצא כל בוקר מהבית בשעה 6:30 ושב בשעה 22:00, אין לו זמן לשטויות האלה".

"אנחנו גרים בשכונת שמואל הנביא, אני מכיר טוב את כל האיזור. התמונות שהציגו בתקשורת, רכבים ואוטובוסים שניזוקו, לא צולמו בכלל בשכונה שלנו, אין לזה שום קשר לבן שלי, מה הם רוצים ממנו?"



"תנאים איומים ומשפט מכור מראש"

"לפני הדיון הזהירו אותי מאבטחי בית המשפט, שלא אנסה ליצור מגע או דיבור עם הבן שלי, אחרת הם יעיפו אותי. הוא נכנס לדיון עם אזיקים כבדים ברגלים, כמו מחבל מסוכן", אומר האב בכאב, "בדיונים של המחבלים רואים את בני המשפחות מתחבקים איתם, מדברים איתם, האם בני הוא מסוכן יותר מהם? אני חושב שאם הוא לא היה חרדי, היו נותנים לי לחבק אותו".

"ראיתי את בני, הוא נראה מפוחד מאוד, מסוגר וחושש, הוא לא יודע מה זה מעצר. בדיון המשטרה דרשה להאריך את מעצר בני בעוד שישה ימים. עורכי הדין של 'חננו' ייצגו אותו בצורה יפה, ודיברו דברי טעם. אבל לצערי המשפט היה מכור מראש ללא רחמים, ללא שום רגש חינוכי. הציעו חלופות מעצר בישיבה או בבית, סכומי ערבות, אך השופטים לא רצו לקבל את זה".

"הילד הזה יש לו בית חם, הוא לא ילד רחוב, לומר מהבוקר עד הלילה, וברוך השם מביא לי ולאשתי הרבה נחת. אם לא מספיקה סטירת הלחי של המעצר, התנאים האיומים, לא נותנים לנו להכניס לו תפילין שיוכל להתפלל כמידי יום, לא נותנים להכניס לו איזה משהו מתוק, ואפילו לא לבנים חדשים. איזה מסר חינוכי יש במעצר הזה? איזה תועלת?"

האב עוצר במעט את שטף דיבורו, ואומר כמעט בבכי: "עבר עלי ועל אשתי יום קשה מאוד, מאשימים את הבן שלי כאילו הוא חבר באיזו מאפיה. מבין העצורים אני מכיר שתי משפחות, אחד מהבחורים הוא עילוי אמיתי, לומד כל היום, בחור עדין, תלמיד חכם גדול הלומד בישיבה גבוהה מאוד, וזה לא מובן בכלל למה נטפלים אליהם.

"כשיצאתי מבית המשפט הצלמים עטו עלי, והחלו לצלם אותי מכל זווית אפשרית. ביקשתי מהם שלא יצלמו אותי, ושיכבדו אותי. המאבטחים מיד קפצו עלי והרימו אותי, והזהירו אותי שלא אגע בצלמים.

"אני חושב שבסך הכל המשטרה רצתה להראות ולהציג לתקשורת ולעולם, שתפסו ארגון פשע, שעושים תג מחיר, זה כל המטרה של המשטרה. במקום שהשופטים ילכו עם הרגש, הם הולכים אחרי המשטרה והתקשורת וממשיכים ללבות את האש, ולא נוקטים בשום צעד חינוכי.

"מה הוא? מסוכן לציבור? חשוד בשיבוש הליכי חקירה? התובע בעצמו אמר במהלך הדיון שאין שום בעייה שהעצורים יפגשו יחד, היות ואין להם איך לשבש את החקירה. בני לא מסוכן לציבור, לא יכול לשבש הליכי חקירה. על מה הוא עצור? התובע אמר שעדיין המשטרה לא סיימה לחקור אותו. לא הספיק להם עד היום? הם מאמינים שעד יום חמישי הם יספיקו לסיים את החקירה. עורכי הדין אמרו להם שאפילו 40 יום לא יספיקו, כי אין כלום, ולא יוגש כנגד אף אחד כתב אישום.

"בישיבה בשכונה, בה לומד בני, לא יודעים על המעצר. כשהתקשרו לשאול למה הוא לא מגיע, אמרנו שהוא לא מרגיש טוב, זאת במטרה שלאחר שישוחרר מהמעצר הזה, יוכל לפחות לחזור לישיבה בראש שקט, ולהמשיך להתמיד בלימוד התורה, בדרך בה חונך".
משטרה ילד התעללות אבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד