כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מצוקה גדולה

עדות דומעת: "הילדים ידעו ביום כיפור שהשעות של אמא ספורות"

בגיל 42 בלבד, נפטרה הגננת האהובה מרחובות, שירה עקיבא • תשעה יתומים נותרו בבית, הגדול בן 20 והקטנה עלתה רק באחרונה לכתה א' • השכנים והמכרים מנסים לעזור ומתארים את המצוקה הגדולה של המשפחה

עדות דומעת: "הילדים ידעו ביום כיפור שהשעות של אמא ספורות"
לווית גב' עקיבא צילום: מתוך אתר קופת העיר

רחובות עדיין שרויה תחת האבל הכבד, עם פטירתה בדמי ימיה של הגננת האהובה והמוכרת בעיר, שירה עקיבא, והיא בת 42 בלבד.

לחצו כאן כדי לסייע לתשעת היתומים של גב' עקיבא>>

הכאב כפול ומכופל, שכן גם בעלה של שירה, הרב דרור עקיבא, מוכר בעיר כאיש חינוך מסור ואהוב מאוד, כמורה מן המניין בבית הספר 'עץ חיים' בעיר.

שירה ע"ה היתה ילידת קרית עקרון הסמוכה לרחובות, ובהגיע לגיל 16 הכירה את בוראה וקיבלה על עצמה עול תורה ומצוות. מאז ועד פטירתה, היו כל ימיה מסכת רצופה של אהבת ה' ויראת שמים טהורה.

לפני שנה הרגישה חולשה הולכת וגוברת, היא הלכה להיבדק והתבשרה בבשורה הנוראה כי המחלה הממארת מקננת בגופה. עד מהרה התברר שהטיפולים אינם עוזרים, והמחלה מתקדמת בקצב מהיר מאוד.

אחרי כשנה של התמודדות עם המחלה, התברר שמצבה אנוש. היא שוחררה מאשפוז ושבה לביתה, בו שהתה ביום הקדוש, יום הכיפורים, יחד עם בעלה וילדיה, כשהם יודעים שימיה ספורים.

לחצו כאן כדי לסייע לתשעת היתומים של הגב' שירה עקיבא שנפטרה בדמי ימיה

אחרי יום הכיפורים התדרדר המצב משמעותית עד שאיבדה את הכרתה בלילה שלמחרת. צוותי הצלה שהוזעקו ניסו לבצע בה החייאה, ילדיה צפו במתחולל בעיניים דומעות ונשאו תפילה, אבל נגזרה הגזירה והיא השיבה נשמתה ליוצרה.

המשפחה ישבה 'שבעה' מקוצרת, בגלל הרגל – חג הסוכות שנכנס וקטע את ימי האבל בעודם באיבם. הם הספיקו לקבל תנחומים רק ביום שישי, במוצאי שבת וביום ראשון – ערב חג הסוכות בו הם קמו מהאבל, ולבשו בגדי חג, כדי לשמוח בשמחת הרגל.

"המצב הכלכלי בבית הנו בכי רע", אומרים השכנים ומהכרים שהתגייסו לסייע למשפחה, "הפרנסה לא היתה מצויה שם בשפע אף פעם, וההתמודדות של השנה האחרונה דרדרה את המשפחה לחובות לא פשוטים. הם יהיו זקוקים לתמיכה משמעותית כדי לשרוד, ולאפשר לבית להתנהל בצורה בריאה וסבירה".

מכאן הם פונים לעם ישראל בתחינה שיעזרו למשפחה לעמוד באתגר הגדול הזה: "הילדים האלו הם ילדים טובים, מחונכים מאוד, יראים ושלמים, עדינים ומכבדים. לא מגיע לסבול לסבול חרפת רעב ועוני מחפיר. חייבים לעזור להם, כדי שיהיה להם לחם לאכול ובגד ללבוש, וכדי שבהגיעם לפרקם ייזכו להינשא ולהקים את בתיהם בשמחה ובנחת".

לחצו כאן כדי לסייע לתשעת היתומים של הגב' שירה עקיבא שנפטרה בדמי ימיה>>

עקיבא קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד