כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
למען השלום

יהודים מוסלמים ונוצרים התחרו בתחרות חומוס

בברזיל התקיימה תחרות חומוס בשיתוף יהודים נוצרים ומוסלמים. המשתתפים ציינו את הדו-קיום ששורר בתחרות החומוס הידידותית בסאו פאולו. המארגנים מסבירים את המטרה: "חידוד היחסים בין שלוש הקבוצות ולהרחיב את הדיאלוג ביניהן"

יהודים מוסלמים ונוצרים התחרו בתחרות חומוס
דגי סלמון ברוטב טריאקי וגרגירי חומוס צילום: שולמית שחר

יהודי ברזיל השתתפו עם נוצרים ומוסלמים בתחרות חומוס למען השלום. המשתתפים ציינו את הדו-קיום שלהם בתחרות חומוס ידידותית בסאו פאולו. התחרות התקיימה לציון השלום הבינלאומי של האו"ם שמתקיים החודש, כ-150 איש השתתפו באליפות "החומוס האברהמית" המכוננת, שאורגנה על ידי המועדון היהודי Hebraica בעיר ברזיל לציון שנתיים להסכמי אברהם.

אריאל קרוק, פעיל בין-דתי וחבר במשלחת JDCorps, הזרוע הדיפלומטית של הקונגרס היהודי העולמי, שלקח חלק בארגון האירוע, אמר: "זו הזדמנות מדהימה לשתף רעיונות, חוויות וקשרים. ביחד, להכין חומוס, לעשות שלום, ליצור עתיד טוב יותר".

צוות סחטין, המורכב משלוש נשים ערביות נוצריות, הוכרז כמנצח על ידי חבר השופטים, חבר מושבעים פופולרי של משתתפים העניק את התואר לקבוצה של גברים ערבים נוצרים. שתי הקבוצות ייצגו את מועדון הר הלבנון של סן פאולו.

ג'ק טרפינס, נשיא של הזרוע של הקונגרס היהודי העולמי באמריקה הלטינית בברזיל, כתב: "להביא יהודים, מוסלמים ונוצרים סביב אחת המנות הפופולריות והנוכחות ביותר על שולחנות המזרח התיכון, משמש לחידוד היחסים בין שלוש הקבוצות ולהרחיב את הדיאלוג ביניהן".

ברזיל, המדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית, היא ביתם של כמעט 10 מיליון אנשים ממוצא ערבי, ולמעלה מ-100,000 יהודים, 60,000 מהם מתגוררים בסאו פאולו. אירוע דומה בשם אליפות העולם הראשונה של חומוס נערך בבואנוס איירס ארגנטינה ב-2017.

הסכמי אברהם ברזיל חומוס דו קיום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד