כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אכזריות פוטיניסטית

ששה חודשים ללא מים נקיים: רוסיה חיבלה בצינור

רוסיה מואשמת בחבלה בצינור המים בעיר מיקולאייב ובשל כל במשך ששה חודשים לא היו מים נקיים לתושבים. בשבועות האחרונים רוסיה התמקדה עוד יותר בתשתית החשמל והמים של אוקראינה, מה שגרם למחסור ברחבי המדינה. לא ברור מתי יקבלו שוב תושבי העיר מים זורמים נקיים בבתיהם. "זה באמת מאוד מלוח, ש לו צבע חום וירקרק"

ששה חודשים ללא מים נקיים: רוסיה חיבלה בצינור
המלחמה באוקראינה צילום: כוחות החירום האוקראינים

במשך שישה חודשים, בתים בעיר החוף הדרומית מיקולאייב, היו ללא מי שתייה נקיים. מומחי צבא ואנשי או"ם אמרו לרשת BBC כי הם מאמינים שכוחות רוסים ניתקו בכוונה את אספקת המים באפריל האחרון. תמונות לוויין ונתונים מצביעים על כך שהצינור לעיר הושמד בכוונה בזמן שהיה בשליטה רוסית.

השמדת משאבים חיוניים לחיים אזרחיים נחשבת באופן נרחב כהפרות של המשפט ההומניטארי הבינלאומי. אבל בשבועות האחרונים רוסיה התמקדה עוד יותר בתשתית החשמל והמים של אוקראינה, מה שגרם למחסור ברחבי המדינה. לא ברור מתי יקבלו שוב תושבי העיר מים זורמים נקיים בבתיהם.

עמידה בתור ברחוב במיקולאייב כדי לקבל מי שתייה נקיים היא משימה מסוכנת שכן העיר קרובה לקו החזית ולעתים קרובות מופגזת. מאז פלישת רוסיה היא נותרה בשליטה אוקראינית. "את עומדת בתור. זה נורא מפחיד לצאת, חלילה שמשהו יעוף עכשיו", אמרה אניה, בת 36 שנמלטה למיקולאייב מאזור חרסון השכן.

לתושבים כמו אניה, שדואגת גם לארבעה מבני משפחתה, אמנם יש גישה למה שנקרא מים בבתיהם, אבל לא ניתן להשתמש בהם לשתייה או לבישול. אפילו כביסה לא טוב לעשות עם המים. "זה באמת מאוד מלוח, ש לו צבע חום וירקרק", היא אמרה לרשת BBC. אלו התנאים שהתושבים נאלצו לסבול במשך חצי שנה לאחר ניתוק אספקת המים לעיר. עדויות שנאספו על ידי ה-BBC מצביעות על כך שמדובר במעשה מכוון של כוחות רוסים.

כריס קוב סמית', מומחה לזיהוי פלילי צבאי ששירת בצבא הבריטי כקצין ארטילריה במשך למעלה מ-20 שנה ועבד שלוש שנים כמפקח נשק של האו"ם בעיראק, אמר: "הסיכוי שזה היה תוצאה של תקלה בטעות או פגיעה בטעות, הוא בלתי סביר, זה היה תוצאה של פגיעת אש". הוא לא מאמין שזה נגרם מפגזים שנורו על ידי טנקים, מכיוון שאין מכתשים בקרבת מקום. "אני מאמין שההרס נגרם מהנחת מטען חבלה בכוונה ישירות מתחת לצינור או אולי על גביו, בנקודה הפגיעה ביותר".

מלחמת אוקראינה רוסיה צינורות מים מים נקיים צינור מים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד