כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

קְרַע רוֹעַ גְּזַר דִּינֵנוּ • בני המשפחה בחדר • הגר"ר אלבז: המצב יציב • שידור חי

המצב קריטי • בני משפחת יוסף נקראו להיכנס לחדרו של הגרח"ע יוסף • מחוץ למחלקה: מאות זועקים פרקי תהילים בבכי ובתחנונים • פרופ' גילון עם דמעות בעיניו: "הרב בסכנת חיים מיידית, מצבו קריטי ביותר" • הגרי"ד גרוסמן: "נישקתי לו את היד, היד היא יד חמה, הפנים חמות, יש למרן חיים כרגע" • אלפים בכל רחבי הארץ קורעים שערי שמים • התפללו: רבי חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה • צפו

צילום: ישראל ברדוגו
צילום: ישראל ברדוגו



המצב קריטי: נכדיו ונכדותיו של הגרח"ע יוסף יצאו מחדרו, לאחר שנכנסו אליו דקות קודם לכן.
כל בני משפחת יוסף המורחבת, בנים ובנות,נכדים ונכדות, נקראו להיכנס אל חדרו של הסבא הגדול, הגרח"ע יוסף.

הנכדות הביאו עמן קערת בצק גדולה על מנת לערוך הפרשת חלה ליד מיטתו, כזכות לרפואתו.
מחוץ למחלקה, נמצאים מאות הקוראים תהילים בבכיות ובתחנונים. בכל רחבי הארץ מתארגנות עצרות ומנייני תפילה על מנת לבקוע שערי שמיים.

מתוך בכי החלה אמירת י"ג מידות ליד חדרו של הגרח"ע בבית החולים.

בשעה 11:10 יצא פרופסור גילון, המטפל ברב, על מנת למסור תדרוך לכלי התקשורת הרבים שהתאספו במקום. כשדמעות בעיניו, אמר: "יש המשך הידרדרות קיצונית, הוא בסכנת חיים מיידית,זו בהחלט הידרדרות לכיוון הרע. כנסנו את בני המשפחה, אנחנו מעריכים שהמצב הוא כל-כך קשה שהם צריכים לדעת איפה הוא עומד. מצבו קריטי ביותר".

צפו בשידור מערוץ 1:


כשהמצב הלך והפך קריטי, התראיין יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, לתחנת הרדיו 'קול ברמה'. בקול מלא בכי אמר: "אנו מבקשים רחמים, שלא נישאר יתומים. אנחנו יודעים שעכשיו זה הזמן להגביר ולהתחזק בכל הכח".

הגרי"ד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, זכה להיכנס לחדרו של הגרח"ע. כשיצא, סיפר: "נישקתי לו את היד, היד היא יד חמה, הפנים חמות, יש למרן חיים כרגע, אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל יתייאש מן הרחמים".

הנשיא פרס התחיל הבוקר פגישה מדינית עם נשיא צ'כיה, במהלכה קיבל שיחת טלפון כי המצב קשה והרב נאבק על חייו. הנשיא הודיע לנשיא צ'כיה שהוא מבקש סליחתו אבל "הרב הגדול שלנו נאבק על חייו", הנשיא הצ'כי קיבל זאת בהבנה, ופרס נסע למיטתו של הגר"ע - שם הצטרף לתפילות ונשק למצחו של הרב.

יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בבית הספר היהודי של רומא: ״התפללו לשלומו של הרב עובדיה יוסף. אני מקבל דיווחים על מצבו של הרב והם אינם מעודדים. אחד מגדולי הדור שוכב עכשיו בבית החולים במצב קריטי. אני מבקש מכל אחד מכם לשאת תפילה לשלומו בתפילות שלכם בבתי הכנסת״.

במהלך הלילה והבוקר חלה החמרה משמעותית במצבו של הגר"ע יוסף, המאושפז במחלקה לטיפול נמרץ שבבית החולים 'הדסה עין כרם', הוא נמצא בקריסת מערכות וקיימת סכנה מיידית לחייו.

דוברת 'הדסה' רחלי גולדבלט מסרה הבוקר: "הרב חיים עובדיה יוסף נמצא בקריסת מערכות כללית ובסכנת חיים מיידית. צוות הרופאים של בית החולים 'הדסה עין כרם' המטפל ברב נלחם על חייו".

בעקבות המצב החמור, בני המשפחה הוזעקו למיטתו.

"במהלך הלילה חלה החמרה במצבו של הרב חיים עובדיה יוסף. מצבו מוגדר כקשה מאד ולא יציב. צוות הרופאים המטפל ברב נאלץ במהלך הלילה להוסיף תרופות תומכות במערכות הגוף השונות", נמסר מבית החולים.

פרופ' דן גילון, הרופא המטפל, אמר הבוקר: ""הסכנה לחיי הרב אמיתית, ברורה יותר וקיצונית. הסכנה יותר קרובה ממה שהייתה קודם - כולל במצבים הקשים ביותר שהיו בשבועיים האחרונים. השעות האחרונות הן דינמיות לרעה וביממה הקרובה נדע אם סכנת החיים היא מיידית".

הבוקר התכוונו הרופאים לבצע ברב ניתוח להקלה במצב הנשימתי, באמצעות החדרת צינור הנשמה בגרונו, אולם לאחר ההחמרה יש התלבטות האם לבצע את הניתוח.

במהלך הבוקר יקבלו הרופאים החלטה בנושא, הגם שהם מדגישים כי מדובר בטיפול שאינו קריטי לטיפול עצמו.

במהלך השבוע האחרון, עד אתמול, חל שיפור הדרגתי במצבו של הרב. לאחר שבחג הסוכות היה מורדם ומונשם הופסקה ההרדמה והרב שב לנשום בכוחות עצמו ושב להכרתו המלאה. בני משפחתו, שביקרו בחדרו, שבו ודיווחו על תזוזות בידיו ובעיניו ואף על תגובות מצידו. מלאכת הדיבור עדיין הייתה קשה עליו והייתה כרוכה בכאבים איומים.

אמש התגלתה פטריה בדמו של הרב והזיהום התגבר. הרב הורדם שום והונשם. במהלך הלילה, כאמור, חל גם שינוי בלחץ הדם.

הכנסת ספר תורה שתוכננה להיערך היום בבית החולים הדסה עין כרם בוטלה בשל מצבו של הגרח"ע.

התפללו לרפואת רבי חיים עובדיה בן גורג'יה לרפואה שלמה. , , ,



, , ,

, , ,



, , ,




, , ,

, , ,
בית חולים הדסה עין כרם הרב עובדיה יוסף החמרה הגרח''ע יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד