ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מרבני העיר

השקדן שהתהלך בצדי הדרכים: דמות ההוד של נתיבות הסתלקה

הצדיק רבי עזריאל עטיה לא מש ממקומו בבית המדרש, שם היה שוקד על תלמודו כמעט בכל שעות היממה • למרות גדלותו בתורה, היה דבוק בלב ונפש בגה"צ רבי משה אבוחצירא שליט"א, והאזין בשקיקה לשיעוריו השבועיים • גידל 13 ילדים עם רעייתו, 'המבשלת של הבבא סאלי', וזכה לחתן רק שבעה מהם

השקדן שהתהלך בצדי הדרכים: דמות ההוד של נתיבות הסתלקה
הגאון הצדיק רבי עזריאל עטיה זצ"ל צילום: כולל תפארת בבא סאלי בנתיבות

נתיבות המומה וכואבת עם הסתלקותו לשמי רום של הגאון הצדיק רבי עזריאל עטיה זצ"ל, מרבני העיר, שנפטר לבית עולמו לאחר מחלה קשה, והוא בן 65 בלבד.

לתרומה דחופה לקרן הסיוע ליתומיו של הצדיק רבי עזריאל עטיה זצ"ל>>>

רבי עזריאל זצ"ל נולד בקרית אתא, ובנעוריו למד בישיבת 'פורת יוסף', שם דבק במורו ורבו נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן זצ"ל, עמו המשיך לשמור על קשר אמיץ כל ימי חייו.

בהגיעו לפרקו נשא לרעייה את הרבנית מיכל לבית אלפסי, תושבת נתיבות, שהייתה בת בית בביתו של סידנא בבא סאלי, והיתה מבשלת את הארוחות של המשפחה, כולל אלו שהוגשו בפני הבבא סאלי הקדוש.
למעשה מחזיקה הרבנית מיכל עד היום בתפקיד, וממשיכה לבשל עבור זוגתו של הבבא סאלי, הרבנית סימי.

בתוך זמן קצר הכירו תושבי נתיבות בגדלותו של רבי עזריאל השקדן, ומאז היה לאחת מדמויות ההוד של העיר. עם השנים החל למסור שיעור קבוע באופן יומיומי, ואף הוקם עבורו כולל 'סידנא בבא סאלי', בו מאז ועד סמוך לפטירתו.

בתקופה האחרונה התדרדר מאוד מצבו של רבי עזריאל, ובמוצאי שמחת תורה אושפז בבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע, שם הוסיף מצבו להתדרדר, עד שלאחר כשבוע השיב נשמתו ליוצרה, למגינת כל לב.

בביתו של רבי אליהו נותרו שישה יתומים לא נשואים, מתוך 13 הילדים שלו. שבעה כבר התחתנו, אבל ששת הנותרים זקוקים לעזרה וסיוע מיוחדים, לנוכח המצב הכלכלי הדחוק בבית, והעובדה שכעת אין להם משען ומשענה, והם זקוקים לסיוע משמעותי מאוד כדי להתקיים, וכדי להתחתן בס"ד.

ואכן, אנשי הצדקה בעיר דאגו להקמתה של קרן סיוע מיוחדת עבור יתומיו של הצדיק השקדן, האיש הפלאי שהאיר על נתיבות מחכמתו, והיה מאציל מרוחו על כל מי שבאו אל ד' אמותיו.

"מדובר במקרה מאוד מיוחד", הם מסבירים, "יש כאן מצוות צדקה חשובה מאוד של יתומים שצריכים עזרה כדי להתחתן וכדי להתקיים עד החתונה, אבל יש כאן גם את המצווה החשובה של החזקת תלמידי חכמים ובני משפחותיהם, מי שתורם לקרן הזאת, זוכה לתרום מכספו למשפחה שכל כולה תורה ויראת שמים, לילדים של יהודי צדיק וקדוש, שלמרות גאונותו העצומה ופרישותו המפולגת, היה מהלך בצדי דרכים, ולא החזיק טובה לעצמו".

לתרומה דחופה לקרן הסיוע ליתומיו של הצדיק רבי עזריאל עטיה זצ"ל>>>

קופת העיר טרגדיה נתיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד