י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זה המפתח לניצחון

סקר חדש: גוש נתניהו נחלש; תיקו בין הגושים

לאחר שאתמול העניק ניצחון לנתניהו, סקר 'ערוץ כנסת' ו'מאקו' מחזיר את התיקו בין הגושים | על פי הסקר: הליכוד יורדת ל-31, ויש עתיד עומדת על 24 מנדטים. בל"ד והבית היהודי לא עוברות את אחוז החסימה

סקר חדש: גוש נתניהו נחלש; תיקו בין הגושים
נתניהו עושה קולות בצפת צילום: David Cohen/Flash90

מסקר שנערך עבור ערוץ כנסת ואתר "מאקו" עולה כי גוש נתניהו יורד במנדט ל-60 מנדטים וזאת יממה לאחר שהוביל במנדט על הגוש המתנגדים, בליכוד עושים מאמצים גדולים להעלות את אחוז החסימה בקרב תומכי הליכוד במקומות בהם אחוז ההצבעה נמוך מהממוצע הארצי.

על פי הסקר, מפלגת הליכוד מקבלת 31 מנדטים אמנם בהובלה על יש עתיד שמקבלת 24 מנדטים אולם לא מצליחה להתרומם מעבר לכך, מפלגת הציונות הדתית מקבלת 14 מנדטים, אם נתניהו יקבל את המנדט ה-61 הנכסף הוא יצטרך לעבוד קשה בכדי לרצות את שותפיו לגוש שגדלו לממדים שהוא לא ציפה להם.

המחנה הממלכתי שהעומד בראשה רואה עצמו כמתמודד על ראשות הממשלה והובלת גוש השמאל מקבלת 12 מנדטים, המפלגות החרדיות שומרות על פי הסקר על כוחן וש"ס מקבלת 8 מנדטים, ויהדות התורה יציבה על 7.

מפלגת ישראל ביתנו עומדת על 6, העבודה ומרצ מקבלות כל אחת מהן 5 מנדטים, המפלגות הערביות בסכנת הכחדה כשמפלגת חד"ש תע"ל מקבלת מעט יותר מאחוז החסימה ומתייצבת על 4 מנדטים, רע"מ לעומתה קרובה יותר לאחוז החסימה אולם גם עוברת בסקר זה עם 4 מנדטים.

בל"ד אמנם גדלה על פי הסקר ל-2.1% אך עדיין רחוקה מאחוז החסימה, הבית היהודי בראשות שקד לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת בסקר 1.8%, על פי דיווחים בימים האחרונים בסביבתה של שקד ממליצים לפרוש מהמרוץ בכי לא להיות מואשמים שוב בהפלת שלטון נתניהו.

סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד