כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תמונת מצב שבוע לפני

לפיד שותה ומתחזק, אך מסכן את הגוש שלו; נתניהו מתקרב לניצחון

סקר חדש מהערב מציג: הפרש המנדטים הקטן ביותר בין יש עתיד לליכוד בכל מערכת הבחירות. לפיד מתחזק במנדט על חשבון הגוש שלו, שארבע מפלגות בו על סף אחוז החסימה | איילת שקד מתחזקת, אולם איך תשפיע פרישה שלה על תמונת הגושים? כל הנתונים והמספרים

לפיד שותה ומתחזק, אך מסכן את הגוש שלו; נתניהו מתקרב לניצחון
שלטי בחירות של הליכוד צילום: דוד כהן, פלאש 90

כשבוע לסגירת הקלפיות, סקר נוסף מעודד מעט עבור גוש הימין שלפיו משיג 60 מנדטים, אך זאת לצד ארבע מפלגות שמרחפות מעל אחוז החסימה ואם אחת מהן לא עוברת, בנימין נתניהו זוכה לניצחון גדול עם מעל 61 מנדטים. הסקר גם מעיד על שתיית הקולות של יאיר לפיד את מפלגות הגוש שלו שמביאה אותה למרחק 5 מנדטים בלבד מתואר המפלגה הגדולה בכנסת הבאה, אולם מפלגות הגוש שלו בסכנת היעלמות.

לפי סקר שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', לו הבחירות היו נערכות היום, זו היתה התוצאה המסתמנת: 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היא המפלגה הגדולה עם 31  מושבים, לא הרחק ממנה נמצאת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד שמתחזקת בעשרה מנדטים מהכנסת הנוכחית ל-27, השלישית הגדולה זו 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עם 14 מושבים - שיא גם נפתלי בנט בראשות 'הבית היהודי' לא הביא.

'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ לא מצליח להתרומם ונותר על 11 מושבים, 'ש"ס' בראשות אריה מכלוף דרעי נחלשת במנדט מהכנסת הנוכחית ומשיגה 8 לעומת 9 כיום, 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף לעומתה שומרת על כוחה עם 7 מושבים.

חרף המצב הכלכלי שהולך ומחריף מפלגתו של שר האוצר אביגדור ליברמן, 'ישראל ביתנו', משיגה 6 מושבים לפי הסקר. אולם בתחתית מרחפות מעל אחוז החסימה ארבע מפלגות, שלוש מהן בקואליציה הנוכחית; 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי - 4, 'מרצ' בראשות זהבה גלאון עם 4, רע"מ בראשות מנסור עבאס - 4 וגם חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי על 4 מושבים בלבד.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות איילת שקד ו'הבית היהודי' עם האחוז הכי גבוה מזה 4 סקרים - 2.2% תמיכה. מרחק כמנדט מאחוז החסימה. מפלגת בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה מתחזקת גם היא ל-2.3%, מרחק כמנדט מאחוז החסימה שעומד על 3.25%.

עוד מתחת לאחוז החסימה: המפלגה הכלכלית של ירון זליכה עם 1.4%, 'צעירים בוערים' של הדר מוכתר עם 1.3% ו'חופש כלכלי' בראשות אביר קארה עם 1% בלבד.

בסקר נבדק מה קורה אם אילת שקד פורשת מהמירוץ? לפי הסקר אין שינוי במפת המנדטים ובתמונת הגושים.

לפי הסקר גוש נתניהו משיג 60 מנדטים, לעומת גוש הקואליציה הנוכחית שמגיע ל-56 מנדטים. אך אם נתבונן בנתונים שבהם ארבע מפלגות על סף אחוז החסימה, די באחת מהן שלא עוברת לבסוף וגוש נתניהו מגיע ל-63 ואולי אף יותר ומקים ממשלת ימין על מלא כפי שתומכיו מצפים ממנו.

קמיל פוקס ערוץ 13 סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד