כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מה יהיה

המטופלים בחרדה: מחסור בתרופת ההרגעה קלונקס • כל הפרטים

מחסור קיים בתרופת ההרגעה הנפוצה קלונקס בחלק מבתי המרקחת בישראל | משרד הבריאות אישר את הדברים: "החברה הודיעה על הפסקת שיווק זמנית בשני המינונים הקיימים. מעריכים שתוך שבועיים המלאי שוב יהיה מלא"

המטופלים בחרדה: מחסור בתרופת ההרגעה קלונקס • כל הפרטים
אילוסטרציה צילום: pexels

מחסור חלקי בתרופת ההרגעה הנפוצה קלונקס: בימים האחרונים נוצר מחסור בחלק מבתי המרקחת בתרופה שמיועדת להרגעה והתקפי חרדה, כך פורסם הערב (שלישי) ב'חדשות 12'.

גורם בכיר בענף התרופות הזהיר שנותרו מלאים קטנים מאוד, גם בקופות החולים מודאגים מהמצב.

ע"פ הדיווח, משרד הבריאות אישר את הדברים: "החברה הודיעה על הפסקת שיווק זמנית זמני בשני המינונים הקיימים. מעריכים שתוך שבועיים המלאי שוב יהיה מלא".

חשוב לציין כי מדובר באחת מתרופות ההרגעה המוכרות ביותר בישראל, ואולי המובילה אפילו. 

למעשה, קלונקס במינונים של 0.5 מ"ג או 2 מ"ג, משמשת בעיקר להרגעה ולטיפול בהתקפי חרדה. זאת תרופת מרשם אבל גם רופא משפחה יכול לרשום אותה, קל מאוד לקבל אותה, ומאות אלפי ישראלים משתמשים בה באופן קבוע. חשוב לציין כי מעבר לתרופה אחרת ללא ייעוץ נכון יכול לגרום לתופעות לוואי.

ממשרד הבריאות נמסר ל'חדשות 12' שאכן חברת התרופות הודיעה למשרד כבר בסוף אוגוסט על הפסקת שיווק זמנית, ובתחילת אוקטובר היא הודעה גם על הפסקת השיווק של המינון הגבוה יותר - 2 מ"ג. במשרד מוסיפים שאפשר בינתיים לבקש מהרופא המטפל מרשם לתרופה חלופית מאותה משפחת תרופות, ושהמחסור אמור להסתיים בתוך כשבועיים.

 

מחסור חרדה תרופות משרד הבריאות קלונקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד