כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מיצה את האפשרויות

לא השיג עסקה: מתאם השבויים והנעדרים פורש מתפקידו

מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום סיכם היום עם ראש הממשלה יאיר לפיד על סיום תפקידו בשבוע הבא. המזכיר הצבאי לראש הממשלה, אלוף אבי גיל, ישמש באופן זמני כמתאם החדש, עד למינוי קבע

לא השיג עסקה: מתאם השבויים והנעדרים פורש מתפקידו
צילומסך ערוץ 2

מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום סיכם היום (שלישי) עם ראש הממשלה יאיר לפיד על סיום תפקידו ביום שני בשבוע הבא, אחרי חמש שנים בתפקיד. בלום, בכיר בשב"כ בעברו, מונה על ידי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ומועסק ללא מכרז. כהונתו הוארכה בשנה רק בחודש מרץ 2021, בידי ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. על פי הדיווח ב'כאן חדשות', המזכיר הצבאי לראש הממשלה, אלוף אבי גיל, ימלא את התפקיד באופן זמני עד למינוי קבע.

בלום מסר כי ראה בתפקידו שליחות וביקש "להביע את תמיכתו במשפחות ולהודות ולחזק את ידיהם של כלל הגורמים העוסקים במלאכה קדושה ומורכבת זו". ראש הממשלה הודה לבלום על חמש שנים "של פעילות גלויה וסמויה ועל האופן המקצועי, המסור והרגיש שמילא את תפקידו". בנוסף הדגיש לפיד כי מדינת ישראל מחויבת להשבת הבנים, השבויים והנעדרים.

כזכור, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן פתח לפני כחצי שנה בבדיקה נגד בלום. זאת, חודשיים לאחר שכהונתו הוארכה בשנה נוספת על ידי ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. מבקר המדינה פתח בבדיקה בעניינים מנהליים נגד בלום לאחר תלונה שהגישה משפחתו של הדר גולדין בעקבות הארכת כהונתו.

בשנה האחרונה נחשפו כמה הזדמנויות ממשיות להשבת השבויים והנעדרים הוחמצו במהלך כהונתו של בלום. לפני כחצי שנה, נחשף לראשונה בחדשות הערב בכאן 11 מסמך שסווג "סודי ביותר" שמעיד כי ב-19 באוגוסט 2018, התקיימה פגישה דרמטית של ראשי מערכת הביטחון בנושא השבויים והנעדרים. זה היה, ככל הידוע, ההזדמנות הכי קרובה מאז מבצע "צוק איתן" ועד היום להתקדם לעסקת שבויים עם חמאס.

לפני כשנה, שרטט פרויקטור השבויים והנעדרים מטעם צה"ל, שפרש מתפקידו, על שתי הזדמנויות שונות בשנים האחרונות שיכלו להביא לעסקה להחזרת שני האזרחים המוחזקים ברצועת עזה בעודם בחיים, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, ואת חללי צה"ל ממבצע צוק איתן, הדר גולדין ואורון שאול.

ירון בלום חילופי שבויים עסקת שבויים יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד