כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
90 מיליון ש"ח בשנה

20 קומות בתל אביב: גוגל בדרך לעסקת ענק

ענקית הטכנולוגיה, גוגל, שמעסיקה בישראל כ־2,000 עובדים, צפויה לעבור ל-20 קומות שיישכרו במגדל ToHa 2 החדש שנבנה בהשקעה של 3 מיליארד ש"ח | למרות שבניית המגדל צפויה להסתיים רק ב־2026, מזכר הבנות צפוי להיחתם בימים הקרובים

20 קומות בתל אביב: גוגל בדרך לעסקת ענק
מגדל ToHa 2 צילום: הדמיה: ויו פוינט

גוגל ישראל נמצאת במו"מ מתקדם לשכירת כ־20 קומות, שליש ממגדל 2 ToHa החדש הנבנה ברחוב יגאל אלון פינת תוצרת הארץ (ראשי התיבות ToHa) בתל אביב, תמורת כ־90 מיליון שקל בשנה. הבניין, ביזמות משותפת של החברות אמות וגב ים, נבנה בהשקעה של 3 מיליארד שקלים. עד כה נבנה החלק התת־קרקעי שלו והבנייה צפויה להסתיים רק ב־2026, אולם מזכר ההבנות בין החברה ליזמיות צפוי להיחתם בימים הקרובים.

על פי המידע שנחשף הבוקר ב'גלובס', ההסכם הוא לשכירת 50 אלף מ"ר לפי מחיר של 150 שקל למ"ר ברמת מעטפת. הבניין שיכלול משרדים ומסחר יתנשא לגובה של כ־300 מטר - כ־77 קומות - וישתרע על שטח של 170 אלף מ"ר. החוזה ייחתם לתקופה של עשר שנים, עם אופציה להארכה.

גוגל מעסיקה בישראל כ־2,000 עובדים, והיא שוכרת כיום 9 קומות במגדל אמפא (לשעבר מגדל אלקטרה), אף הוא ברחוב יגאל אלון, מרחק של עשרות מטרים ממגדל 2 ToHa‏ שנחשב בזמנו למגדל המודרני והמתקדם ביותר בתל אביב.

המגדל החדש יהיה צמוד למגדל 1 ToHa, ויחובר אליו בגשר בקומה ה־30. הוא צפוי לכלול 1,500 מקומות חניה בלבד לכ־20 אלף עובדים, כך שרוב העובדים אמורים להגיע בתחבורה ציבורית. המגדל סמוך לתחנת רכבת עזריאלי, לתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה, ובתחתיתו כבר נבנה חיבור לתחנת מטרו עתידית.

בעת השקת המגדל, לפני כשנה, אמרו אבי יעקובוביץ מנכ"ל גב ים ונתן חץ יו"ר אמות, כי כל קומה במגדל תשתרע על שטח של 2,500־3,000 מ"ר, ולכן הם מכוונים מלכתחילה לחברות הייטק גדולות ובינוניות שישכרו במגדל שטחים נרחבים. גוגל, כך נראה, תהיה הראשונה. בזמנו, הצהיר יעקובוביץ כי במגדל 1 ToHa הסמוך "אין מטר פנוי, ואם היה הייתי יכול להשכיר גם ב־200 שקל למ"ר". במגדל אף נחתמה עסקה אחת בשכירות משנה לפי שווי של 250 שקל למ"ר. כעת, אולי נוכח המצב בשוק, התחרות בסביבה הקרובה, העובדה שהבניין יושלם רק בעוד כ־4 שנים וכיוון שמדובר בעסקה גדולה ובשוכר עוגן שגם לוקח את המשרדים ברמה של מעטפת בלבד, המחיר עליו מדובר במו"מ נמוך יחסית מאותן הכרזות ועומד על 150 שקל למ"ר.

מגוגל נמסר לפרסום ב'גלובס': "לא מגיבים לשמועות או ספקולציות".

עסקת נדל''ן גוגל תל אביב Google

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד