כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בניגוד להמלצות

מחקר חדש קובע: משחקי וידאו יעשו טוב לילדיכם

חוקרים בדקו 2,000 בני תשע עד 10 ששיחקו כ-700 משחקי וידאו יותר משלוש שעות ביום. התוצאות הראו שלשחקנים יש זיכרון וטווח קשב טובים יותר מאשר לחברים שלא שיחקו. היה להם שליטה משופרת בדחפים וברצונות שלהם

מחקר חדש קובע: משחקי וידאו יעשו טוב לילדיכם
משחקי וידאו צילום: Pixabay

לעתים קרובות הורים חושבים עליהם כעל בזבוז זמן, אבל משחקי וידאו עשויים למעשה להגביר את האינטליגנציה של הילדים. מחקר חדש מגלה כי אלו שמשחקים במשך שלוש שעות או יותר ביום בממוצע הצליחו טוב יותר במבחנים קוגניטיביים וזיכרון מאשר בני גילם שלא משחקים.

משחקים כבר מזמן קשורים לאלימות, התנהגויות אנטי-חברתיות ובעיות בריאות אצל צעירים. אבל חוקרים גילו שזה עשוי להיות מועיל להתפתחות המוח של ילדים. המוח שלהם נסרק בזמן שבוצעו סדרה של בדיקות שבדקו את זמן התגובה, פתרון הבעיות והזיכרון שלהם. לא רק שהילדים השיגו ציונים טובים יותר, הם גם היו בעלי פעילות רבה יותר באזורי המוח האחראים לכל פונקציה.

ד"ר נורה וולקוב, מנהלת המכון הלאומי למאבק בסמים (NIDA) בארה"ב שמימן את המחקר, אמרה: "מחקרים רבים קשרו משחקי וידאו לבעיות התנהגות ובעיות נפשיות. אך מחקר זה מצביע על כך שעשויים להיות גם יתרונות קוגניטיביים הקשורים לבילוי פופולרי זה, שראויים למחקר נוסף".

על פי ההערכות, יותר משישה מכל עשרה ילדים בארה"ב ובבריטניה משחקים במשחקי וידאו. במחקר - שפורסם בכתב העת JAMA Network Open, ניתחו מדענים מאוניברסיטת ורמונט נתונים של 2,078 ילדים אמריקאים.

הילדים נשאלו כמה זמן הם מבלים במשחקי וידאו בכל יום, ולאחר מכן חולקו לשתי קבוצות. 1,278 מהם אמרו שהם מעולם לא שיחקו במשחקי וידאו, בעוד ש-800 דיווחו על שימוש בהם לפחות שלוש שעות ביום. לשם השוואה, האיגוד האמריקאי לרפואת ילדים (AAP) אומר שילדים לא צריכים לשחק יותר משעתיים ביום.

משחקי וידיאו מחקר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד