י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"תהיה לך דלת פתוחה אצלי"

אוקראינה, וישראל: תמליל השיחה המלא בין הנשיא ביידן לרבי מסקווירא

נשיא ארה"ב ביידן שוחח בטלפון במשך רבע שעה עם האדמו"ר מסקווירא. במרכז השיחה: תמיכת החסידים בבחירות הקרובות לקונגרס שיצביעו למועמד הדמוקרטי במחוז רוקלנד. 'בחדרי חרדים' עם התמליל המלא שם עלה נושא המלחמה של רוסיה באוקראינה והיחס שלו למדינת ישראל

אוקראינה, וישראל: תמליל השיחה המלא בין הנשיא ביידן לרבי מסקווירא
הרבי מסקווירא והנשיא ביידן צילום: הבית הלבן, די וואך

אתמול, שלישי אחר הצהריים (שעון ניו יורק) התקיימה שיחה היסטורית בין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאדמו"ר מ‏סקווירא, לבקש את תמיכת חסידיו בבחירות האזוריות ‏הקרובות, במיוחד לגבי הנציג שמייצג את האזור בקונגרס שון פטריק מאלוני.

‏‏הנשיא הוסיף בסיום השיחה, ‏"תהיה לך דלת פתוחה לממשל שלי", הנשיא ‏הדגיש כי הוא עובד בצמוד לנבחרי הציבור ‏הנוכחיים "ויש להם דלת פתוחה למשרד שלי, אם יש משהו שהם צריכים". שיחת הטלפון נמשכה כרבע שעה.

הנציג בקונגרס הוא שון פטריק מלוני שמנסה להיבחר מחדש כשהוא מתמודד מול מייק לולר, יריבו הרפובליקני, שמקבל תמיכה חזקה בקהילה החרדית במחוז רוקלנד ומחוצה לה.

מלוני מייצג את המחוז ה-17 בקונגרס שכולל את שיכון סקווירא והסביבה, ואנשי החסידות יכולים לעשות את ההבדל בין נציג דמוקרטי לנציג רפובליקני. הדמוקרטים צפויים להפסיד את הסנאט ואת הקונגרס, ולכן הנשיא מנסה לעזור למתמודדים דמוקרטיים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך השיחה הארוכה הרבי גם הודה לו על הסיוע וההגנה לאוקראינה, להצלת מיליוני תושבים, ובמיוחד שיש לו קשר לשם מצד היותה ערש החסידות ומקום מגורי אבותיו הקדושים, ובכך מסייע גם להצלת בתי הכנסת העתיקים ובתי החיים שם טמונים הצדיקים.

בנוסף, נשיא ארה"ב סיפר על צוואת סביו אליו בהיותו צעיר, בפגישתו האחרונה עמו לפני עשרות בשנים, שלא רק יזכור את האמונה אלא גם יפיץ את האמונה בה'.

ביידן סיפר לאדמו"ר שהוא מכיר את ראש העיר סקווירא הרב ישראל משה (איזי) שפיצר משכבר הימים, ואף קיבל פעם דרכו את ברכתו המיוחדת של הרבי, והנשיא הודה לרבי על כך. ביידן אף הזכיר את ידידותו רבת השנים עם ראשי השלטון במדינת ישראל, וכי הוא תומך בה כל השנים. 

כאמור, את השיחה חתם הנשיא ‏‏כשאמר לאדמו"ר, ‏"תהיה לך דלת פתוחה לממשל שלי".

הרבי מסקווירא ג'ו ביידן מחוז רוקלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד